Nová lávka usnadní cestu přes rušnou Rokycanskou třídu

16.05.2025 9:12

O potřebě překlenout rušnou Rokycanskou třídu lávkou se v Plzni hovoří již řadu let. Nyní se projekt posouvá k realizaci...

Nová lávka přes Rokycanskou_0525_město Plzeň (3)
Nová lávka přes Rokycanskou_0525_město Plzeň (3)lávka Rokycanská třída_0525_Aleš TolarNová lávka přes Rokycanskou_0525_město Plzeň (1)Nová lávka přes Rokycanskou_0525_město Plzeň (2)Nová lávka přes Rokycanskou_0525_město Plzeň (4)

Ocelová konstrukce nahradí stávající, málo využívaný podchod v místě křížení Rokycanské se Sousedskou a Rodinnou ulicí. Zastupitelé města schválili uvolnění prostředků na výstavbu a zároveň podají žádost o dotaci.

„Dostat se z jedné strany Rokycanské na druhou není pro chodce ani cyklistu v úseku od řeky k Pietasu zrovna bezpečné ani příjemné. Podchod pod rušnou komunikací není příliš využíván kvůli tomu, jak to v něm vypadá ani kvůli tomu, že není pohodlný a bezbariérový," uvedl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Podchod tedy nahradí nová lávka. Součástí stavby jsou nájezdové rampy přímo k zastávkám MHD, včetně schodů, a další rampa od Sousedské ulice. „Lávka s rampami povede přímo k zastávkám, což usnadní pohyb v místě hlavně starším lidem a těm s kočárky. Lávku jistě uvítají i cyklisté, kterým umožní bez sesedání a zbytečného převýšení dostat se z jedné strany Rokycanské na druhou,“ dodal Aleš Tolar.

Plánovaná lávka s rampami bude měřit celkem 116 metrů, její šířka dosáhne 3,5 metru. Samotná mostovka překoná ve výšce přes šest metrů čtyři jízdní pruhy včetně středního dělícího pásu a bude mít délku 77 metrů.

Podobu lávky odtajnil náměstek primátora Aleš Tolar na sociálních sítích. „Začít se stavbou bychom měli ještě letos, příští rok bude hotovo," zmínil.

Výstavba lávky vyjde na více než 42 milionů korun. Dalších přibližně šest milionů spolkne demolice a zasypání podchodu. Významnou část nákladů představují přeložky inženýrských sítí.

„Nejnákladnější bude přeložka kanalizace a vodovodu. Celkově tvoří přeložky sítí téměř třetinu plánovaných nákladů,“ uvedla Pavla Dyntarová z Úseku dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně, která má projekt na starosti.

Stavba bude probíhat za provozu, doprava bude na každé straně dočasně svedena do jednoho jízdního pruhu. Zastávka MHD Letná se po dobu výstavby dočasně přesune.

Vizualizace zdroj FB Aleš Tolar a město Plzeň

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima