Provoz vlaků ovlivní stavby. V prosinci začne platit nový jízdní řád

03.12.2015 9:19

V polovině prosince začne platit nový jízdní řád Českých drah. V Plzeňském kraji příliš změn nepřinese. Provoz ale i v příštím roce ovlivní pokračující stavby. Čtěte podrobnosti.

RegioShark křest

Ani v příštím roce si cestující vlaky v Plzeňském kraji od staveb, které zasahují do provozu, neoddychnou. Počítá s tím i nový jízdní řád Českých drah, který začne platit 13. prosince. Jiné výrazné změny ale nepřinese. Na tratě nicméně vyjede víc modernizovaných vlaků.

I příštím roce bude pokračovat řada staveb, které ovlivní dopravu na železnici v regionu. Pokračovat se bude na koridoru. Do Chrástu se tak bude dál jezdit po jedné koleji. "V současné době probíhají intenzivní práce na přestavbě železniční stanice Plzeň hlavní nádraží. V novém jízdním řádu budou tyto práce pokračovat včetně rekonstrukce III. tranzitního železničního koridoru v úseku Chrást u Plzně – Plzeň hl.n. Stavba probíhá za plného provozu všech vlaků, z tohoto důvodu zůstal nový jízdní řád v úseku Chrást u Plzně – Plzeň hlavní nádraží koncipován pro jednokolejný provoz, aby probíhající stavbou nedocházelo k narušování pravidelnosti železničního provozu," říká mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Práce budou pokračovat také na trati Rokycany - Nezvěstice. Tam se buduje nové zabezpečovací zařízení. "Trať se modernizuje a stavební práce budou pokračovat i v roce 2016. Termín dokončení rekonstrukce zabezpečovacího zařízení nebylo možné v době přípravy Jízdního řádu 2016 přesně stanovit, proto jsou některé spoje ´jedou do odvolání´ a ´ode dne vyhlášení´," dodává mluvčí společnosti.

Na tratě vyjede víc modernizovaných vlaků. Z Domažlic do Německa budou jezdit německé vlaky.

Cestující se mohou těšit na víc modernizovaných vozů, rozšířit by se měl také počet klimatizovaných vozů na linkách R 6 z Prahy do Plzně a z Klatov a Železné Rudy. Na Domažlicku budou pro změnu jezdit německé vlaky, konkrétně z Domažlic do Furth im Waldu. "Na spojích pojedou motorové jednotky bavorského dopravce Regentalbahn. Motorová jednotka je vhodná pro přepravu vozíčkářů, kočárků a jízdních kol," říká Radka Pistoriusová.

Na zlepšení se mohou těšit i lidé, kteří jezdí z Plzně do Bezdružic a zpátky. "Všechny přímé spoje Plzeň – Bezdružice zajistí nízkopodlažní Regionova, která je vhodná pro přepravu vozíčkářů, kočárků a jízdních kol, včetně bezbariérového WC," uzavírá mluvčí drah.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT