Stodská nemocnice zavedla vyvolávací systém, měl by předejít konfliktům

12.02.2024 8:12

Vyvolávací systém je zatím ve zkušebním režimu. Má za cíl zjednodušit odbavení pacientů a předejít drobným konfliktům v čekárnách.

nemocnice stod vyvolávací systém

S cílem zjednodušit a zpřehlednit příchod a odbavení pacientů ve svých ambulancích začala Stodská nemocnice využívat vyvolávací systém. Ve zkušebním režimu funguje od minulého týdne.

„Zapojeno je do něj zatím 14 ze zhruba 30 ordinací a ambulantních pracovišť. Další se budou připojovat postupně v dalších etapách,“ uvedl mluvčí nemocnice.

Použití vyvolávacího systému by mělo být pro pacienty snadné a intuitivní. V případě potíží je pacientům k dispozici pracovnice recepce. „Pacientovi vyjede lísteček s pořadovým číslem a zároveň s informací, kolik pacientů čeká do stejné ordinace před ním,“ říká hlavní sestra nemocnice Drahoslava Letáková.

„Stávalo se, že pacienti nevěděli, do jakých dveří mají přesně vstoupit nebo v jakém pořadí přišli. Zejména, pokud bylo v čekárnách více lidí, docházelo občas i k drobným konfliktům. Zároveň se čekající třeba báli dojít si pro pití nebo do prodejny s občerstvením, když nevěděli, kolik osob čeká před nimi,“ dodává Letáková.

I přesto ale zůstává v platnosti pravidlo, že konečné pořadí pacientů určuje například na základě závažnosti zdravotních potíží lékař.Vždy bude u akutních ambulancí upřednostněn pacient ve vážném zdravotním stavu, což zjišťuje sestra, která pravidelně vychází z ordinace. Nebo u specializovaných ambulancí dokáže vyvolávací systém upřednostnit pacienta, který je objednán na konkrétní čas před neobjednaným,“ doplňuje náměstek pro léčebnou péči Alan Sutnar.

Foto ilustrační Stodská nemocnice

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT