05.10.2024 14:34
04.10.2024 17:46
Kde rostou? Podívejte se na mapu...
04.10.2024 13:01
Na Klatovsku bylo potvrzeno další ohnisko ptačí chřipky
Stodská nemocnice zavedla vyvolávací systém, měl by předejít konfliktům
Vyvolávací systém je zatím ve zkušebním režimu. Má za cíl zjednodušit odbavení pacientů a předejít drobným konfliktům v čekárnách.
S cílem zjednodušit a zpřehlednit příchod a odbavení pacientů ve svých ambulancích začala Stodská nemocnice využívat vyvolávací systém. Ve zkušebním režimu funguje od minulého týdne.
„Zapojeno je do něj zatím 14 ze zhruba 30 ordinací a ambulantních pracovišť. Další se budou připojovat postupně v dalších etapách,“ uvedl mluvčí nemocnice.
Použití vyvolávacího systému by mělo být pro pacienty snadné a intuitivní. V případě potíží je pacientům k dispozici pracovnice recepce. „Pacientovi vyjede lísteček s pořadovým číslem a zároveň s informací, kolik pacientů čeká do stejné ordinace před ním,“ říká hlavní sestra nemocnice Drahoslava Letáková.
„Stávalo se, že pacienti nevěděli, do jakých dveří mají přesně vstoupit nebo v jakém pořadí přišli. Zejména, pokud bylo v čekárnách více lidí, docházelo občas i k drobným konfliktům. Zároveň se čekající třeba báli dojít si pro pití nebo do prodejny s občerstvením, když nevěděli, kolik osob čeká před nimi,“ dodává Letáková.
I přesto ale zůstává v platnosti pravidlo, že konečné pořadí pacientů určuje například na základě závažnosti zdravotních potíží lékař. „Vždy bude u akutních ambulancí upřednostněn pacient ve vážném zdravotním stavu, což zjišťuje sestra, která pravidelně vychází z ordinace. Nebo u specializovaných ambulancí dokáže vyvolávací systém upřednostnit pacienta, který je objednán na konkrétní čas před neobjednaným,“ doplňuje náměstek pro léčebnou péči Alan Sutnar.
Foto ilustrační Stodská nemocnice