QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

20.04.2025 9:15

Viktorka slaví výhru nad FK Dukla Praha

Plzeň zvítězila nad FK Dukla Praha 4:2. Gól dal Cadu, Durosinmi, Kalvach a Vydra. Viktoria si zajistila druhé místo pro nadstavbovou část soutěže.

V Plzni přibyde hned několik úsekových měření rychlosti

20.03.2025 9:31

Aktuálně v Plzni fungují úseková měření rychlosti v ulicích Plaská, Folmavská a U Seřadiště, dále v Radobyčicích a Radčicích. Město umístí nové kamery a senzory do dalších lokalit.

Úsekové měření Studentská_bod A_směr Globus
Úsekové měření Studentská_bod A_směr GlobusÚseková měření rychlosti1Úsekové měření Studentská_bod A_směr centrumÚsekové měření Studentská_bod B_směr centrumÚsekové měření Studentská_bod B_směr GlobusÚsekové měření Studentská_detail

V Plzni se buduje šest nových úsekových měření rychlosti. V průběhu března a dubna přibydou nové technologie na Karlovarské, Studentské a na západním obchvatu města.

„Hlavním důvodem pro budování úsekových měření rychlosti je bezpečnější jízda vozidel ve městě a dodržování stanovené rychlosti, díky čemuž se snižuje počet dopravních nehod,“ uvedl Tomáš Kotora, radní města Plzně pro oblast bezpečnosti a prevence kriminality.

Úseková měření rychlosti realizuje pro město Správa informačních technologií města Plzně (SITMP). „Zhotovitel již začal osazovat vybrané lokality kamerami a příslušnými senzory. Na dokončení díla má čas do konce dubna. Jde o jeden úsek na Karlovarské, dva na Studentské a tři na západním obchvatu,“ řekl Luděk Šantora, ředitel SITMP.

Všechny měřené úseky budou na začátcích a koncích označeny příčnými čarami na vozovce. Na Karlovarské jde o úsek v délce 320 metrů od čerpací stanice Shell po křižovatku s Lidickou. Podobný úsek bude měřen i v opačném směru do centra.

Na Karlovarské ve směru do centra bude navíc nasazena technologie detekující nedovolený průjezd vozidel ve vyhrazeném pruhu pro IZS a MHD," nastínil Luděk Šantora s tím, že pokud vše půjde podle plánu, začnou se v květnu technologie napojovat na systémy města a testovat jejich funkčnost. Až poté mohou být nová úseková měření rychlosti spuštěna v ostrém provozu

Na Studentské vzniknou dva měřené úseky. První od křižovatky s Plaskou po křižovatku s Kaznějovskou ulicí v délce 338 metrů ve směru na Globus a 209 metrů ve směru do centra. V horní části Studentské pak od křižovatky s Gerskou po Krašovskou ulici. Rychlost se bude měřit vždy v obou směrech v úseku dlouhém 609 metrů.

„Na západním obchvatu budujeme tři místa s měřením rychlosti v obou směrech. Jde o lokalitu mezi sjezdy na Chebskou a Vejprnickou v délce 1367 metrů. Dále mezi sjezdem na Chebskou a kruhovým objezdem Na Ryzlinku v délce 1832 metrů. Třetím místem pak bude úsek od kruhového objezdu Na Ryzlinku po obchodní centrum S1 v délce 455 metrů,“ doplnil Libor Červený, ředitel Úseku infrastruktury SITMP.

Za vybudování a osazení všech lokalit moderními měřícími systémy zaplatí město necelých 8,5 milionu korun bez DPH.

Technologie jsou při instalaci osazovány na sloupy veřejného osvětlení, popř. jsou budovány nové stožáry s napájením z fotovoltaických panelů. Rychlost vozidla systém vypočítává na základě několika parametrů – z délky úseku a z doby, za jakou řidič úsekem projede. Pokud je v měřeném místě křižovatka, vypočítává se průměrná rychlost vozidla i s ohledem na čas strávený na křižovatce. Jestliže řidič může s vozidlem odbočit, nemá systém dostatek informací pro vypočítání rychlosti.

Foto MMP

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Plus 15 let