QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Zastávka Plzeň-Slovany už slouží cestujícím. Stavba je oficiálně dokončena – FOTKY

12.10.2023 14:21

Skončila jedna z etap modernizace železničního uzlu. Stavba přinesla cestujícím mimo jiné zbrusu novou železniční zastávku Plzeň-Slovany.

zastávka Slovany vlak_1023_QAP (9)
zastávka Slovany vlak_1023_QAP (9)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (12)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (2)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (1)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (3)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (4)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (6)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (5)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (7)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (8)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (10)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (11)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (13)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (14)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (15)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (16)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (17)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (18)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (19)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (20)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (21)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (22)zastávka Slovany vlak_1023_QAP (23)

Téměř čtyřkilometrový úsek, který protíná městskou část Slovany, prošel rozsáhlou modernizací. Obnovu této části železnice zahájila Správa železnic v závěru roku 2020. Nově vybudovaná zastávka Plzeň-Slovany už je nějaký čas v provozu, ve čtvrtek 12. října byla stavba slavnostně ukončena.

„Jedná se o úsek, který byl zdvoukolejněn a elektrifikován. Rekonstrukcí a modernizací prošla veškerá technická zařízení a stavby v okolí. Také došlo k přesunu zastávky Plzeň-Koterov na novou železniční zastávku Plzeň-Slovany, která má pro cestující velký význam ve smyslu lepšího a komfortnějšího napojení na městskou hromadnou dopravu,“ shrnul náměstek ministra dopravy Václav Bernard, který se slavnostního ukončení účastnil.

Původní stanice v Koterově byla pro cestující hůře dostupná. Zastávka Plzeň-Slovany byla vybudována jako její náhrada.

Stanice je moderní, dominantou jsou velké hodiny, lávka a přístřešky na nástupištích, které mají zelené střechy. „Přístup k vlakům je po nové lávce, díky šikmým chodníkům a výtahu se cestující bezbariérově dostanou až na nástupiště,“ zdůraznil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Rekonstruovaný úsek má 3,85 kilometru. Na severním konci stavba navázala na modernizaci plzeňského hlavního nádraží. K investici Správy železnic se připojilo i Ředitelství silnic a dálnic, v předstihu se vybudoval zárodek tunelu pod tratí pro budoucí silnici I/20. Při její stavbě se tak nebude muset znovu omezit provoz vlaků.

Celkové náklady jsou vyčísleny na 2,2 miliardy korun, z toho Ředitelství silnic a dálnic přispělo 869 milionů, město Plzeň 50,6 milionu. Realizace projektu Uzel Plzeň, 5. stavba – Lobzy - Koterov byla spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

„Chtěl bych ocenit, že stát v Plzni investuje a že investuje do zajímavých projektů, na kterých se podílíme. Náš podíl nebyl tak velký, ale byl významný. Přeji si, aby bylo na této trati zejména bezpečno,“ řekl Roman Zarzycký, primátor města Plzně.

Foto QAP

SDÍLEJTE ČLÁNEK
Zvednu vam to_copy
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT