QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Dobrá zpráva! Rekonstrukce tramvajové trati na Skvrňanech je u konce – FOTKY

01.12.2023 11:26

Prvního prosincového dne se vrátily zpět tramvaje na plzeňské Skvrňany. Oprava téměř 300 metrů dlouhého úseku je u konce.

Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (3)
Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (3)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (1)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (2)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (4)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (5)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (6)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (7)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (8)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (9)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (11)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (10)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (13)Konec rekonstrukce tram na Skvrňanech_1223_QAP (12)

Modernizace tramvajové trati v ulici Terezie Brzkové probíhala od 1. července. Opravoval se cca 300 metrů dlouhý úsek mezi ulicemi Vejprnická a Macháčkova.

„Rekonstrukci jsme stihli dokončit v termínu a provoz se dnes vrací zpět do obvyklého režimu. Zrekonstruováno bylo tramvajové kolejiště, zároveň i zastávka Karla Steinera. Zkultivován byl okolní prostor, vznikla nová parkovací místa a je zde nová zeleň. Vodárna v průběhu rekonstrukce trati vyměnila vodovodní potrubí,“ shrnul pro QAP Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Stavební práce výrazně ovlivnily hromadnou dopravu, místo tramvaje jezdil v úseku náhradní autobus, omezena byla i osobní doprava. Obyvatelům Skvrňan se ulevilo, tramvaje se v pátek 1. prosince vrátily zpět na svoji trasu.

„Děkuji obyvatelům Skvrňan, letos zde probíhá více oprav a chtělo to velkou dávku trpělivosti. Věřím tomu, že je to ale ku prospěchu všem a že rekonstrukci tramvajové trati a ostatní opravy občané ocení,“ dodal Aleš Tolar.

Okem viditelnou změnou je kompletní rekonstrukce tramvajové zastávky Karla Steinera. „Nástupiště jsou včetně městského mobiliáře, jako jsou lavičky, přístřešky nebo odpadkové koše. Tramvajové ostrůvky byly prodlouženy, zároveň zde byl zajištěn bezbariérový přístup z obou stran,“ uvedla za zhotovitele Anna Marie Nováková.

V rámci opravy tramvajové trati došlo k nahrazení stávajících železobetonových panelů pevnou jízdní dráhou s izolační vanou. Ta bude tlumit hluk tramvajového provozu.

„Rekonstrukce tramvajové trati není stavba, která je na první pohled vidět, ale věřím, že obyvatelé Skvrňan ocení ne jen to, že se tramvaj vrátila zpět na svoji trasu, ale také to, že nebude tak hlučná a že je nyní trať mnohem bezpečnější,“ řekl starosta MO Plzeň 3 David Procházka.

Za stavbu zaplatí Správa veřejného statku města Plzně 82,5 milionu korun s DPH. V rámci stavebních prací došlo i k rekonstrukci vozovky a parkovacích míst v ulici Terezie Brzkové, nová stání přibyla v ulici Waltrova, která je nově jednosměrná. Instalováno bylo také nové veřejné osvětlení.

Foto QAP

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Plus vyměňte