Jen na chvilku jsem si sedl, musel jsem vyřídit důležitý hovor, nevěděl jsem…

27.11.2019 9:43

To jsou časté argumenty pasažérů v MHD. Je zajímavé, že na chování revizorů si stěžují vždy pouze ti cestující, kteří nějakým způsobem porušili přepravní podmínky. Slušní cestující s nimi problém nemají...

4
1a13425

Zkuste se alespoň na chvilku vžít do situace revizora, který nastoupí do vozu, počká, až se všichni cestující stojící u terminálů odbaví, a zahájí přepravní kontrolu. V tu chvíli se zvedne ze sedačky cestující s tím, že si jde označit jízdenku. Jak byste v takovém případě postupovali?

Jen na chvilku jsem si sedl, musel jsem vyřídit důležitý hovor, nemohl jsem najít jízdenku, nevěděl jsem, že si ji musím označit hned po nástupu… Alespoň s jedním z těchto argumentů se revizoři setkávají každý den. Ve smluvních přepravních podmínkách je jasně stanoveno, že cestující je povinen jízdenku označit či zakoupit bezprostředně (ihned) po nástupu do vozu, což automaticky vylučuje chování výše popsané. Stejné podmínky platí napříč všemi městy v České republice, neplatí tak ani výmluva že cestující není „zdejší“.

1

Jeden příklad za všechny. Na začátku roku byla vedení PMDP adresovaná stížnost, ve které pán popsal událost ze svého pohledu – ihned po nástupu si chtěl koupit jízdenku, ale revizor, který nastoupil s ním, mu v nákupu zabránil a „za vidinou většího platu mu udělil pokutu“. „Takové obvinění působí na první pohled opravdu velmi závažně, a tak jsme se dali ihned do prověřování. Z palubního počítače jsme získali přesné časové údaje o příjezdu a odjezdu vozu ze stanice, revizor napsal své vyjádření a co je nejdůležitější, vytáhli jsme si audiozáznam pořízený při přepravní kontrole,“ uvádí René Vávro, tiskový mluvčí PMDP.

A jaká byla skutečnost? „Revizoři přijeli na zastávku jiným spojem, na poslední chvíli (za zvukového signálu dveří) přistoupili do vozu a v tu chvíli se k terminálu rozběhl cestující a chtěl si koupit jízdenku. Netvrdím, že cestující měl v úmyslu jet na černo, jenže v takovém případě to skutečně není možné rozpoznat. Z audiozáznamu dále vyplývá, že revizor pánovi vše slušně vysvětlil, ten pokutu uhradil a na závěr ho počastoval opravdu velmi neslušným výrazem,“ vysvětluje dále tiskový mluvčí PMDP.

5

Je zajímavé, že na chování revizorů si stěžují vždy pouze ti cestující, kteří nějakým způsobem porušili přepravní podmínky. „Slušní cestující s nimi problém nemají, naopak často slýcháme, že jsou opravdu milí. Rozumím však tomu, že když podobné zkušenosti popisují cestující pouze ze svého pohledu, může to působit opravdu špatně,“ říká René Vávro.

Protože se pravidelně opakují problémy plynoucí z neznalosti smluvních přepravních podmínek, rozhodly se PMDP pro informativní kampaň, v rámci které přiblíží cestujícím nejčastěji porušovaná pravidla. Tentokrát vsadily na video ve sportovním stylu. Podívejte se pod článkem.

PMDP také opakovaně vyhlašují tzv. amnestie pro černé pasažéry. Jedna z amnestií v současné době probíhá a potrvá až do poloviny prosince. Černí pasažéři se tak mohou vyhnout úrokům z nezaplacených pokut. Podrobnosti se dočtete v článku zde.

 

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24