Klub HC Škoda čelí ostré kritice fanoušků. „To není prosba, to je vydírání!“

16.04.2021 10:46

Vedení klubu HC Škoda Plzeň si rozhněvalo své fanoušky. Někteří přišli o své letité místo na stadionu, klub maže komentáře na sociálních sítích a dokonce některé fanoušky blokuje.

hokej

Kdo je vlastně fanoušek plzeňského hokeje? Leckdy fandí svému klubu celý život, za nemalé peníze si kupuje permanentky i merchandising HC Škoda Plzeň, doma spí ve škodováckém povlečení, pije z indiánských skleniček a na krytu svého telefonu má logo indiána, chodí na každou autogramiádu a rád si podává ruku s Martinem Strakou. Fanoušek, který se svou Škodovkou prožil zlé i zlaté časy, má tak trochu oprávněně pocit, že by mohl vyjádřit svůj názor a že by se mu mělo dostat nějaké úcty. Když dává do klubu celý život peníze, není to jen fanoušek. Je to zákazník a dalo by se říci, ten nejvěrnější zákazník.

Právě tohoto zákazníka může klub v krizi požádat o pomoc. A většina fanoušků, když může, pomůže. Teď se ale fanoušci cítí podvedeni, vydíráni a někteří dokonce už na svoji Škodovku zanevřeli.

Ostrou kritiku fanoušků vyvolalo zejména vyjádření obchodního ředitele Rudolfa Matějky v článku na internetových stránkách klubu (celý článek zde). Mimochodem po kontaktování tiskové mluvčí klubu o vyjádření, je tento článek jedinou oficiální informací, klub se jinak nebude k celému problému vyjadřovat.  

Fanoušci plzeňského hokeje jsou zvyklí, že si kupují permanentky na tzv. „své místo“. Leckdy chodí na hokej už 30 let. Vždy měli přednostní právo si toto místo zakoupit. Nyní jsou ale někteří v pozici, že o své místo přijdou. O místo, z kterého fandili třeba 30 let. Navíc jim klub sliboval, že nikdy o místo nepřijdou.

„Šel jsem si pro permanentku ještě v řádném posezónním termínu, kdy na ni byla opce, ale to už byl prodej krácen o sníženou kapacitu v rámci pandemických opatření. Pak jsem zahlédl článek, ve kterém HC Plzeň garantovala opci i pro zájemce jako jsem já, tedy pro ty, na které se nedostalo vyšší mocí,“ vzpomíná Jaroslav Poustevník (na hokej chodí od roku 1976) a dodal: „A po té jsem již jen dostal info od kamarádů, že vedení klubu svůj slib nesplní a mám já i další smůlu a o svá místa přicházíme. Tato situace je myslím velmi smutná, protože jsme nejen, jak pan Matějka velmi rád říká - fanoušci, ale jsme také zákazníci, kteří si zasloužili být informováni nějak osobněji.“

„Permanentku na uplynulou sezónu jsem nestihl koupit. Byl jsem ujištěn na stránkách klubu, že moje rezervace místa samozřejmě platí i na sezónu 2021-22, protože klub logicky nemůže díky momentálním vládním opatřením uspokojit všechny zájemce o permanentku. Proto jsem nemalou finanční částkou podpořil alespoň sbírku Luďka Brady. Podle aktuálního vyjádření pana Matějky původní slib a rezervace míst u loňských permanentek neplatí,“ vyjadřuje se další fanoušek na facebooku klubu.

„Permanentku jsem si nestihl zakoupit, mimo jiné i proto, že prodej probíhal pouze v kanceláři prodeje vstupenek, nikoliv on-line formou. Po týdnu jsem zjistil, že je vše jinak a já jsem o opci na permice přišel. To vše bez jakékoliv průběžné komunikaci a upozornění ze strany klubu. Do projektu Srdcař jsem se tedy nemohl zapojit, ani kdybych chtěl,“ uvedl QAPu Jiří Orna, fanoušek, který chodí na hokej od roku 1984 a stěžuje si na současnou komunikaci klubu s fanoušky: „Bohužel komunikace ze strany vedení klubu k fanouškům v posledních letech není úplně šťastná a je lepší ji nekomentovat.“

Omezený počet fanoušků si stihl zakoupit permanentku vloni v září na sezónu 2020/21. I tak ale někteří z nich přijdou o svém místo na další sezónu. Proč? Zaplatili za zápasy, které se neuskutečnily a chtějí vrátit peníze. Vrácení peněz sice klub nevylučuje, ale jen za předpokladu, že fanoušek přijde o své místo. Pak mají fanoušci už jen dvě možnosti, jak o své místo nepřijít, buď dají klubu navíc ještě 1929 korun za projekt Srdcař, nebo klubu nechají celou částku za zakoupenou permanentku v uplynulé sezoně (ta byla téměř celá bez diváků).

Právě toto jednání považují fanoušci za vydírání.

„Nenechám se vydírat výpalným, které požadují za zachování  mého letitého místa, čímž kryjí vlastní neschopnost sehnat sponzory ve čtvrtém největším městě v ČR,“ řekl QAPu další z fanoušků Marek Mároš Matějček.

Fanynka Ivana Šormová se rozhodla pro projekt srdcař, aby nepřišla o své letité místo (navíc tak klubu zaplatila 11 574 korun). Pro rodinu každoročně kupuje už 27 let 6 permanentek na stejné místo. Na plzeňský zimní stadion chodí fandit už více než 40 let. „Sice nás ve svém článku nazýváte srdcaři, ale takto si opravdu nepřipadáme. Vaše, rozhodnutí nám spíš přijde jako vydírání lidí, kteří léta dávají klubu peníze mezi prvními. Ano, máme možnost si nechat vrátit poměrnou část peněz, ale přijdeme tím o svá místa (zrušili jste opci na tato místa), na která já osobně chodím 27 let,“ napsala své vyjádření klubu Ivana Šormová.

"Nakonec po dlouhém rozhodování jsem přistoupil na možnost permici prodloužit. Ale ne z důvodu, že by mě ten srdcařský projekt tak zaujal. Bohužel, tak jako spousta lidí, si ještě neumím představit, že bych na ten hokej nešel. Klub zkusil vyděračskou techniku a vyšla mu," uvedl fanoušek Cartman45 s tím, že kdyby klub požádal fanoušky o příspěvek dobrovolně, řada z nich by peníze klubu nechala ráda a s hrdostí.

Ten samý nátor má i Ivana Šormová. „Věřím, že spousta z nás věrných, by určitě nějaký dobrovolný příspěvek klubu poskytla. I když mnoho z nás je již skoro rok bez příjmů nebo jejich příjmy výrazně poklesly, ale postavit to tak, že buď zaplatíš námi stanovený příspěvek, nebo přijdeš o své místo, na které léta chodíš, bylo vůči letitým podporovatelům klubu mírně řečeno nekorektní. Zvláště, když na místech, která jsme si my zaplatili, byly celou sezónu nainstalovány reklamy hlavních sponzorů.“

16 let chodí na hokej i Michaela Thomayerová. Rozhodování, zda si nechat vrátit peníze nebo klubu věnovat další peníze a nepřijít o místo, pro ni bylo těžké. Postoj klubu a špatná komunikace ji nakonec vedly k rozhodnutí, že si nechá vrátit peníze. „Při zrušení loňského play-off jsem nečekala kompenzaci od klubu za zrušené zápasy, ale permanentkáři nestáli klubu ani za poděkování třeba formou mailu, podepsané kartičky. Teď, když se máme rozhodnout, zda dále budeme podporovat klub, nedokáží poslat ani mail - pouze článek na webových stránkách.“

Právě na komunikaci si stěžuje celá řada fanoušků. Ačkoliv má klub na všechny fanoušky přinejmenším mailovou adresu, výzvy se objevují jen na webových stránkách klubu. A tak se fanoušci měli vyjádřit do 31. března pouze na základě článku na webu. A když se někdo nevyjádřil? Podle klubu nechce vrátit peníze. Varianta, že by snad fanoušek mohl přehlédnout jeden článek na webu, zřejmě neexistuje.

Klub se logicky tak jako ostatní potýká s dopady pandemie. Právě v této chvíli je ale víc než kdy jindy důležitá úcta ke svým zákazníkům a partnerům. A tu bohužel necítí za současného vedení ani někteří sponzoři.

Podporovat plzeňský hokej kvůli současnému vedení přestal například i letitý sponzor Pavel Trampota. "Do poslední chvíle jsem se snažil najít cestu v krizi, jak dále klub podporovat, i když jsem sám měl již období krize a hlavně poslední rok již klub neměl moc zájem plnit to, kvůli čemu jsme spolupracovali. Požadavek na to, že bychom měli začít po letech spolupráce trochu mládež vzdělávat v oblasti sportovní výživy, doplňků a jejich použití ve spojení se sportem a stravou byl stále více klubem posunován, až nakonec přišel požadavek, že bychom museli do klubu dát více peněz," říká jeden z letitých sponzorů i fanoušků Pavel Trampota.

Pavel Trampota se dokonce od obchodního ředitele klubu dočkal po letech spolupráce vyjádření, že spolupráce není pro klub žádoucí.

"Na začátku schůzky s panem Matějkou mi byl ukázán článek, který jsem napsal na hokej.cz, kde jsem si právě povzdechnul nad končící sezonou a spoluprací. Byl jsem konfrontován s tímto povzdechem a vlastně mi bylo sděleno, že klub měl mnoho partnerů, kteří si spolupráce nevážili a využívali jí… klub, tedy pan Matějka, dokáže vše, co jsme pro klub dělali zajistit bez problémů a další spolupráce s námi není žádoucí," říká Pavel Trampota a dodává: "Šokovalo mě, že někdo, kdo vůbec nezná historii mé spolupráce s klubem, dokáže jen říci, že o spolupráci dále nestojí. Nastala nová éra lepších partnerů... takto to pro mne vyznělo a takto má spolupráce skončila."

Přesto Pavel Trampota klubu nadále fandí a v budoucnu by ho rád podporoval. Jak ale sám říká, až v klubu budou pracovat lidé, se kterými se dá táhnout za jeden provaz ku prospěchu plzeňského hokeje.

Názorů fanoušků má QAP.cz ještě daleko více, bohužel všechny jsou ve stejném duchu plné zklamání a hořkosti. Nemůžeme je všechny z důvodu délky článku otisknout. A ani nemůžeme publikovat plné znění názorů fanoušků, i když nás o to někteří žádali.

Na závěr bychom jen chtěli zmínit to, že litujeme, že se kluby, tak jako ostatní organizace a firmy, ocitly kvůli pandemii ve složité situaci. Také víme, jaké to je. I tak ale jdou problémy řešit se ctí a spokojenými fanoušky.

 

 

hokej_1

 

 

hokej2

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24