Stížností na nechtěné zásilky přibývá, máme pro vás rady!!!

15.06.2013 7:38

Objednávka zboží za 199 korun, po které následuje doručení zásilky s výzvou k platbě částky 1100 korun a zasílání dalších balíčků. Tak popisují spotřebitelé praktiky některých obchodů. 

S reklamou všeho druhu se v posledních letech doslova roztrhl pytel, v některých případech to prodejci přehání a vnucují své zboží zákazníkovi klidně i tím nejhorším způsobem. Příkladem jsou tzv. nechtěné zásilky, stížností totiž stále přibývá.

Objednávka zboží za 199 Kč, po které však následuje doručení zásilky s výzvou k platbě částky 1100 Kč a příslib zasílání dalších balíčků. Takto popisují spotřebitelé praktiky některých zásilkových obchodů. Zákazníci si stěžují na to, že si sice zboží objednali, ovšem v domnění, že dorazí jedna zásilka. O další zboží už nemají zájem. „V prvé řadě doporučujeme, aby si spotřebitelé důkladně zkontrolovali objednávku a to, co je v ní uvedeno," zdůrazňuje vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený.

Co s tím??? Podle občanského zákoníku není spotřebitel povinen vracet zboží, které mu zaslal dodavatel bez objednávky. Pokud tedy zákazník nic neobjednal, může si zboží ponechat a neplatit jej. Zasílání nevyžádaného zboží a následné vymáhání platby za ně je navíc zakázanou agresivní obchodní praktikou.

„Problém některých zásilkových obchodů spočívá v tom, že objednávku následných zásilek sice oznámí, informaci ovšem velmi důkladně skryjí," upozorňuje Lukáš Zelený. Jedná se o postup typický třeba pro společnost Český mincovní obchod, na jejíž nekalé praktiky dTest už upozorňoval. Obchodník na letáčku či vnitřní straně obálky uvede drobným písmem, že klient souhlasí se zařazením do "sběratelského servisu". Zákazník si musí ohlídat, zda s tvrzením souhlasí nebo škrtat. Spotřebitelé, kteří se cítí jednáním zásilkových obchodů poškozeni, se můýou obracet na poradenskou linku dTestu 299 149 009.

FOTO:Ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT