Provozovatelé šumavských zimních areálů se bouří proti zneužívání jízdenek

03.12.2012 13:45

Ve většině případů platí, že časově omezený skipas by měl být nepřenosný, tedy platit pouze pro jednu osobu. Lyžaři se toto omezení snaží většinou úspěšně obcházet. Jak zareagují provozovatelé ski center?

zima_spicak040

Zaplatit za jednodenní permanentku na šumavském Špičáku 540 korun se některým lyžařům zdá příliš, a proto vymýšlejí různé „vychytávky,“ aby na zakoupeném skipasu co nejvíce ušetřili.

Zakoupenou permanentku v takovýchto případech nejčastěji využívá na střídačku více lidí, a nebo se „načatá“ permanentka dále prodá za výhodnější cenu. Pro jízdenky ve ski areálu Špičák platí, že by všechny měly být nepřenosné. Teorie se zde ale neshoduje s praxí.

„Zneužívání jízdenek je nešvar českých hor a nám unikají velké tržby, což je špatně," uvedl spolumajitel zimního areálu Špičák Vladimír Kasík. V následující době by proto rád zavedl nový odbavovací systém, který by rozeznal majitele permanentky. Neoprávněnému uživateli permanentky by turniket zablokoval přístup na vlek.

Tento odbavovací systém pracuje na kamerovém principu, který je zaveden například již v Krušných horách. Na Špičáku se lyžaři nového turniketu dočkají pravděpodobně ale až za několik let, neboť provozovatelé tohoto centra mají podle jejich slov přednější priority. S podobným problémem jako má Špičák, se potýkají také provozovatelé na Železné Rudě.

Situace je prekérní pro ski centra i pro lyžaře. Lyžařským centrům sice uchází zisk, ale někteří lyžaři by bez zmíněných „podvůdků“ nebyli schopni své sportovní vyžití financovat.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT