18.09.2024 14:55
17.09.2024 17:25 18.09.2024 14:31
V Plzni na Roudné se zřítila část zdi na domě - FOTKY
V úterý 17. září ve 13:28 došlo v Plzni na Roudné ke zřícení části štítové zdi na domě. Na místě nedošlo ke zranění osob.
18.09.2024 9:23 18.09.2024 11:34
Plzeňští hasiči v noci likvidovali požár osobního vozidla - FOTKY
České dráhy v Plzeňském kraji investují do modernizace zázemí zaměstnanců – FOTO
České dráhy letos vloží do vylepšení pracovních podmínek a vyšší bezpečnosti práce především provozních zaměstnanců zhruba 55 milionů Kč. Lepších podmínek se dočkali strojvedoucí a vlakové čety v Bělé nad Radbuzou, brzy se otevře zázemí v Klatovech.
Podstatná část vyhrazených finančních prostředků směřují České dráhy do zlepšení pracovního zázemí, nocležen, odpočinkových místností a šaten. Strojvedoucí a vlakové čety tak získávají moderní a příjemné místo pro odpočinek a relaxaci při přestávkách, ale také před začátkem a po konci směny.
„V průzkumech mezi našimi provozními zaměstnanci jsme si ověřili, že kvalitu pracovního zázemí, šaten, odpočinkových místností a nocležen kladou na jedno z nejvyšších míst. Je to přirozené. Práce strojvedoucích a vlakových čet je spojena s neustálým cestováním a trávením času nejen ve vlaku, ale také v místech daleko od domova,“ říká Blanka Havelková, členka představenstva a náměstkyně generálního ředitele ČD pro lidské zdroje.
Proto se nyní České dráhy zaměřují na zlepšení jejich ‚přechodného domova‘, kterým jsou pro ně odpočinkové místnosti a nocležny v depech a železničních stanicích. Ročně do jejich zvelebení půjdou investice v hodnotě desítky milionů korun.
Nové zázemí dostanou zaměstnanci i v Plzeňském kraji.
„Zaměřujeme se jak na velké železniční uzly, tak na menší pracoviště v regionech. Zmínit můžu tři konkrétní příklady. Novou nocležnu na pražském Masarykově nádraží zprovozněnou loni v rámci větší rekonstrukce celého nádraží. Na opačné straně spektra je třeba menší zázemí v Českém lese v Bělé nad Radbuzou, které jsme zprovoznili letos v dubnu pro až 22 strojvedoucích, kteří se tam střídají v rámci směn. A třetím příkladem může být zázemí a nocležna v Klatovech, kde končí rychlíky Berounka a odkud vypravujeme vlaky na trať do Železné Rudy,“ doplnila Blanka Havelková.
Obnova pracoviště a zázemí v Bělé nad Radbuzou souvisí také se získáním desetiletého kontraktu na provoz souboru Jihozápad-Český les, pro který České dráhy zajistily vylepšení motorových jednotek RegioNova.
Stavební pozornost se zaměřila na opravu střechy, kompletní rekonstrukci sociálního zařízení, zřízení nové nocležny, kuchyňky, šatny a nástupní místnosti, ve které mají strojvedoucí veškeré zázemí včetně např. přístupu na firemní intranet. Vše bylo koncipováno tak, aby tam měli strojvedoucí mezi směnami veškerý komfort a mohli si zde odpovídajícím způsobem odpočinout.
„V tomto středisku máme deset strojvedoucích, ovšem provozně do něj zasahují také strojvedoucí ze středisek Tachov, Poběžovice a Klatovy. Celkový počet uživatelů zrekonstruovaných prostor je tedy dvaadvacet. Pro rekonstrukci hovořil i fakt, že Středisko lokomotivních čet Bělá nad Radbuzou je přirozeným centrem železniční sítě v oblasti Českého lesa. Rekonstrukce začala loni a letos v dubnu jsme zázemí předali do užívání. Celkové náklady na jeho rekonstrukci a vybavení přesáhly dva miliony korun,“ uvedl Jaromír Půta, náměstek ředitele Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ Českých drah.
Na západě Čech se během srpna otevře i druhé renovované zázemí v klatovském depu. Nákladem několika milionů korun tam získají zaměstnanci Českých drah moderní a pohodlně vybavenou odpočinkovou místnost, příjemnou nocležnu, nové sprchy, šatny a celé sociální zázemí, kuchyňku a také moderní školící místnost.
Foto ČD