14.09.2024 8:58 14.09.2024 21:39
Řeky v Plzeňském kraji stoupají. Třetí stupeň je na Otavě
Řeky v Plzeňském kraji se během páteční noci výrazně zvedly. 3. stupeň už má Otava. Další řeky jsou na 2. stupni povodňové aktivity.
14.09.2024 8:58 14.09.2024 21:39
Řeky v Plzeňském kraji se během páteční noci výrazně zvedly. 3. stupeň už má Otava. Další řeky jsou na 2. stupni povodňové aktivity.
14.09.2024 17:05
Během srpna a září proběhlo na území Plzeňského kraje hned několik policejních kontrol, které se zaměřily na ubytovny, autobusy a firmy. Kolik cizinecká police zjistila přestupků, se dočtete v článku.
14.09.2024 13:30
Situace v souvislosti s velkou vodou je v Plzeňském kraji v rámci celé České republiky nejklidnější. Všechny složky IZS jsou ale v pohotovosti a hasiči jsou v terénu v zasažených oblastech.
Nový terminál bude na strategickém místě, tedy nedaleko vlakového nádraží. Cestující budou moci pohodlně přestoupit z vlaku na autobus a naopak.
Plzeňský kraj hodlá vybudovat v Klatovech v těsné blízkosti vlakového nádraží nový autobusový terminál regionálního i nadregionálního významu. Na stavbě se finančně bude podílet i město Klatovy.
„Cestujícím přinese terminál, kam denně přijede 186 spojů městské hromadné dopravy a veřejné linkové dopravy, větší komfort při přestupech na jiný ať už autobusový, nebo vlakový spoj, při cestě do zaměstnání či za turistikou do oblasti Šumavy. Vybudována zde bude i více než stovka parkovacích stání v režimu zádržného parkoviště P+R a čtyři v režimu K+R,“ říká náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.
Klatovy jsou podle jeho slov druhým největším dopravním uzlem v Plzeňském kraji, ať už co do počtu obyvatel žijících na jejich území a v blízkém okolí, tak i podle dat mobilních operátorů. „Proto jsme se rozhodli, že tam musí být pohodlný přestup obyvatel ze všech obcí jak na vlak, tak na městskou dopravu v Klatovech,“ vysvětluje důvod, který přivedl vedení kraje k prosazení svého záměru na jihu regionu, náměstek hejtmana Pavel Čížek.
Plzeňský kraj podle jeho slov tento projekt z velké části sám připravuje a stavbu bude platit s pomocí evropské dotace z IROP. Město se na něm bude spolupodílet finančně pouze částečně.
Jak bude nový terminál vypadat? V rámci stavby terminálu budou vybudovány nové autobusové zastávky, odstavná stání pro autobusy, zastřešení, přístřešky pro zajištění přestupů tzv. „suchou nohou“. Dále chodníky a stezky pro pěší a cyklisty, veřejné osvětlení a nové parkoviště pro osobní automobily (4 parkovací místa přímo před nádražní budovou v režimu K+R) a dalších 106 parkovacích stání, která budou fungovat v režimu zádržného parkoviště P+R. Součástí realizace stavby bude i výstavba nových inženýrských sítí a přeložky stávajících.
„Správa a údržba silnic Plzeňského kraje a město Klatovy byly zadavatelem výběrového řízení na zhotovitele stavebních prací. Lhůta pro podání nabídek byla 12. 8. 2024 a v rámci výběrového řízení podalo nabídky 5 uchazečů. Nyní bude probíhat hodnocení podaných nabídek," uvedla mluvčí Plzeňského kraje Helena Frintová.
Výše stavebních nákladů stanovená na základě zpracované projektové dokumentace činí 183,9 mil. Kč bez DPH, tj. vč. DPH 222,5 mil Kč. Výše dotace z 69. výzvy IROP – Multimodální osobní doprava – specifický cíl 6.1 bude 63,75 mil. Kč.
Předpokládaná doba výstavby je devět měsíců.
Vizualizace SÚS Plz.kraje, Knesl Kynčl architekti, s.r.o.