Plzeňským krajem vlastněné nemocnice mají nově ombudsmanku. S čím vám může poradit?

11.10.2023 8:14

Na ombudsmanku se mohou obrátit pacienti, ale i zaměstnanci nemocnic. Setkat se s ní můžete osobně ve všech nemocnicích, které vlastní Plzeňský kraj.

ombudsman_NPK_1023

„Na základě metodického pokynu Ministerstva zdravotnictví ČR a snahy o zlepšení komunikace mezi pacienty nebo jejich blízkými a mezi zaměstnanci nemocnic zřídila Skupina NPK pozici nemocničního ombudsmana. Od září jím je ve všech krajem vlastněných nemocnicích lékařka Stanislava Stupková,“ zveřejnila informaci skupina NPK.

Jako pacient se na ombudsmanku můžete obracet se stížnostmi, podněty, připomínkami, náměty na zlepšení péče i s pochvalami. Úkolem ombudsmana je pomoct najít nebo zprostředkovat odpovídající řešení daného podnětu. Nemocniční ombudsman řeší i podněty nebo náměty zaměstnanců.

„Budu se těšit na jakékoli podněty a společné hledání řešení, které bude ve prospěch všech zainteresovaných stran ke zlepšení vztahu pacienta a zdravotnického personálu,“ říká nemocniční ombudsmanka s tím, že v nové pozici bude využívat bohaté zkušenosti ze své 30leté praxe lékaře působícího v lůžkové i ambulantní péči a to v nemocničním i privátním prostředí.

„Všude jsem byla v přímém kontaktu s pacienty, řešila s nimi jejich diagnózy, navržené postupy léčby a samozřejmě i náměty nebo připomínky a pochopitelně i nespokojenost a stížnosti. Věřím, že jich bude co nejméně, ale pokud se vyskytnou, ráda pomohu s jejich řešením,“ doplňuje Stanislava Stupková.

Jak a kde můžete kontaktovat ombudsmanku naleznete na stránkach jednotlivých nemocnic ZDE.

Foto NPK

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT