13.12.2024 13:24
13.12.2024 9:22
Bazén v nové nafukovací hale na Slovanech se otevírá veřejnosti - FOTKY
12.12.2024 21:30
Viktorka doma prohrála s Manchesterem United 1:2
Vizuální smog v ulicích Plzně se možná stane snesitelnější
Plzeňané, které obtěžuje přehnaná a nevkusná reklama v ulicích města, se mohou zúčastnit konference na téma "vizuální smog". Akce se koná ve středu 27. listopadu. Vstup zdarma!
Jak kultivovat reklamu ve veřejném prostoru bude tématem konference, kterou pořádá Útvar koncepce a rozvoje města Plzně ve spolupráci s iniciativou Vizuální smog v Plzni 27. listopadu od 17 hodin v Moving Station. Vstup je pro veřejnost volný, bez nutnosti registrace.
Konference má zahájit diskuzi o možnostech kultivace reklamy ve veřejném prostoru města Plzně. Na jejím základě má vzniknout Manuál dobré praxe označování provozoven a venkovní reklamy. "Cílem není reklamu zakázat, ale kultivovat ji, najít rozumné mantinely a vytvořit harmonii mezi podnikáním a přívětivým městským prostředím. Připravovaný manuál, který v širším centru definuje jasná pravidla, nebude nástrojem restrikce, ale naopak podanou rukou a návodem," řekl Martin Pecuch z Magistrátu města Plzně.
V úvodu představí Šimon Andresek, absolvent Marketingové komunikace a public relations na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, definici vizuálního smogu vztaženou ke komerčním komunikátům. Kristýna Drápalová, koordinátorka pro vizuální smog na Magistrátu hlavního města Prahy, pohovoří o současné situaci v hlavním městě a jejich připravovaném konceptu. Následně představí zástupci Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně záměr vytvoření Manuálu dobré praxe označování provozoven a reklamy ve veřejném prostoru a postupu jeho uvedení do praxe.
Po přestávce a drobném občerstvení vystoupí básník Filip Koryta aka Dr. Filipitch se svým slamem, po kterém bude následovat diskusní panel s přednášejícími a diváky, kam budou přizváni i známí grafičtí designéři Lukáš Pumpr ze Studia Petrohrad, Martin Bušek a Jan Dienstbier.
Iniciativa Vizuální smog v Plzni je nezávislá platforma, která vznikla prostřednictvím sociálních sítí, přednášek a komentovaných procházek.
Dalším důležitým krokem do budoucna budou takzvané pracovní kulaté stoly s vybranými odborníky, zástupci města, dotčených orgánů, podnikatelů v oboru reklamy, majitelů domů a provozovatelů.
FOTO: Magistrát města Plzně