V Plzni byl na dva dny Jaguar F – TYPE! Otestovali jsme ho i my!

10.05.2013 23:13     12.05.2013 15:00

Nedávno ho představili v Ženevě, teď ho můžete vyzkoušet v Plzni. Řeč je o nejnovějším sportovním modelu britské automobilky Jaguar F - TYPE. Otestovali jsme ho i my!

IMG_3657
IMG_3627IMG_3629IMG_3634IMG_3636IMG_3637IMG_3640IMG_3642IMG_3646IMG_3651IMG_3653IMG_3654IMG_3655IMG_3656IMG_3657IMG_3661IMG_3665IMG_3668IMG_3672IMG_3673IMG_3674IMG_3676IMG_3677IMG_3678IMG_3679IMG_3680jaguar testovani okruh estoril (1)jaguar testovani okruh estoril (2)jaguar testovani okruh estoril (3)jaguar testovani okruh estoril (4)jaguar testovani okruh estoril (5)jaguar testovani okruh estoril (6)jaguar testovani okruh estoril (7)jaguar testovani okruh estoril (8)

Plzeň patřila o víkendu autům. V Olympii se konal Autosalon a v nedalekém autosalonu Dajbych jste se mohli svézt s jedním z nejlepších současných sporťáků na světě.


Pouze na dva dny byl v Plzni nejnovější počin britské automobilky- Jaguar F Type S. Potom odcestoval tento ´vymazlený sporťáček´ na dva dny do Prahy a poté zpět k importérovi do Rakouska. „Je to vozidlo, které bylo uvedeno na trh zhruba před necelými dvěma měsíci. Svézt se můžete ještě v sobotu 11. května od devíti do osmnácti hodin. Pokud se tedy dostanete na řadu, dnes byl obrovský zájem," řekl QAPu v pátek v podvečer majitel autosalonu Petr Dajbych.


I když nepatříte k několika desítkám Čechů ročně, kteří si Jaguár koupí, svézt se, je opravdový zážitek. „Tak je to prémiová značka, v Čechách se ročně prodá tak osmdesát až devadesát kousků. A neprodávají se jen úplně nová auta, protože pak je i přijatelnější cena,“ upřesňuje dále Petr Dajbych.

Model, který jste v Plzni mohli otestovat, se prodává od 1,7 do 2,5 milionů korun. Vozidla se převážně objednávají na míru. Určit si můžete téměř vše. Barvu kůže sedaček, barvu střechy, druh hliníkových kol atd. „Můžete si určit i barvu nitě, tady toho prošívání,“ ukazuje nám vedoucí servisu Daniel Maglič, který nám auto předvádí i na silnici.

„Toto je střední model se středním motorem, má výkon 380 koní, motor je přeplňovaný kompresorem. Je to celohliníková konstrukce. Úplnou novinkou u tohoto modelu je systém ASIS, což je aktivní strategie řízení a řazení. To auto se přizpůsobí stylu vaší jízdy,“ říká Daniel Maglič.

„Tento střední model je vybaven aktivním podvozkem je tam několik senzorů, které snímají 100 x za vteřinu náklon auta a odezvu od tlumičů, plus je tam snímač, který 500 x za vteřinu snímá polohu volantu a podle toho to přitužuje nebo uvolňuje tlumiče,“ usmívá se Maglič za volantem. Ovlivnit můžete i zvuk výfuku. „Můžete mít totiž v normálním režimu aktivovanou zásuvku výfuku, kdy výfuk nedělá takový hluk.“

A kolik je maximální rychlost tohoto modelu a jaká je spotřeba? „Tohle má maximální rychlost 275 kilometrů za hodinu, pětilitrový model až 300 kilometrů za hodinu. Reálná spotřeba, kterou jsme naměřili za poslední dva dny, ale to jezdíme na hraně, máme patnáct litrů. Ale když nám auto přijelo, mělo spotřebu 9,5. Když budete jezdit tak, aby vám vydržel řidičák déle než týden, tak se do deseti vejdete bez problémů."


Dokonalý požitek z jízdy vám zaručí i stabilizace podvozku VSC, u tohoto modelu tzv. truck VSC. Ke každému výkonu jsou pak nastaveny i jiné brzdové komponenty.

Co by na tomto modelu ocenily ženy? „Určitě dokonalý design, protože vychází z historického modelu, který jezdil v šedesátých letech, byl velmi úspěšný, měl dokonalé křivky, naprosto sladěné všechny detaily.“ Což má tento nový model. „Když vypnete klimatizaci, tak vám tady zajedou výdechy, aby vám to tu nerušilo tu krásnou linii přístrojové desky,“ ukazuje náš řidič.

Na displaji můžeme sledovat, jak je při jízdě používána brzda i plyn. Milovníci sportovní jízdy určitě ocení i graf, na kterém se mohou podívat, jak vypadala jejich jízda.

Zážitek z jízdy je opravdu ohromný..... Žádný tvrdý sporťák, úžasný zrychlení (z 0 na 100 za 4,9 sekund) a ladná jízda. Slova vedoucího servisu, že je to auto pro stoprocentní radost a zábavu, musíme jen potvrdit. „Když si nezapnete ten dynamický režim, tak budete mít pocit, že jedete v pohodlném osobáku, můžete se bavit, poslouchat rádio, užívat si klidnou jízdu, to auto není tvrdý. Jak si ho nastavíte, tak ho máte. V dynamickém módu si zase můžete nastavit, jestli chcete ještě více dynamičtějsí motor, přitvrdit tlumiče apod.,“

Ještě vetší požitek z jízdy byste měli při stažené střeše. Ta se dá sklopit a natáhnout zpět až v padesátikilometrové rychlosti, a to za 12 vteřin.

A na závěr ještě jednu perličku. „Celý rok hledal Jaguár fabriku, která by mu dokázala udělat výfuky podle představ na F – TYPE. Nakonec dělá výfuky italská společnost a výfuk je v jednom v kuse,“ říká Daniel Maglič a dodává: „Musím pět chválu na pana Tatu z Indie, on veškeré vydělané finance dává zpět do vývoje, zaměstnali tisíce inženýrů v posledních letech, chtějí Jaguára opět někam posunout a F Type je toho důkazem."

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT