14.12.2024 10:12
QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY
14.12.2024 8:28
Plzeň má rekordní rozpočet na rok 2025. Investovat se bude do DEPO2015 i dopravy
13.12.2024 17:56
Přepadení pošty v Tlučné, pachatel byl ozbrojen
Štenclová a Kačer představí svou tvorbu
06.05.2010 17:54
Ve čtvrtek 6.5. nabídne Galerie města Plzně svým příznivcům novou expozici. V 17 hodin proběhla v prostorách mázhausu a jeho podzemí vernisáž výstav Kateřiny Štenclové Až do konce malby a Jiřího Kačera Kameny. K vidění budou takřka kaligrafické abstraktní malby a sochařské práce.
Výstava českého sochaře a restaurátora Jiřího Kačera a malířky Kateřiny Štenclová bude zahájena v prostorách Galerie města Plzně 6. května a potrvá do konce června. Výstavu uvede ředitel galerie, Václav Malina. O tvorbě obou autorů promluví přední český teoretik umění a pedagog Tomáš Pospiszyl.
Kateřina Štenclová patří k několika málo českým umělcům, kteří se systematicky a téměř výhradně zabývají abstraktní malbou. Jejími hlavními výrazovým prostředky jsou čistá barva, vztahy geometrických a organických ploch, malířské gesto a tvar malířské podložky. Tímto se neodlišuje ani její poslední výstava v Plzni. Obohacená je však o kaligrafický charakter barevných stop. Cyklus jejích posledních obrazů je inspirován barevnými skvrnami na igelitech, kterými jinak pokrývá svou podlahu v ateliéru.
Tvorba Jiřího Kačera byla v počátcích inspirována vlnou pop-artu a nové figurace a vycházela z tradic českého moderního figurálního sochařství. Jiří Kačer se dodnes věnuje zejména práci s kamenem. Jeho osobitý a nezaměnitelný výraz krystalizoval od 80. let v řadě kamenných objektů, „fragmentů“ sugerujících nálezy z hlubin lidských dějin, které minimalizovanými výtvarnými prostředky kladou naléhavě otázky po síle duchovní kontinuity humanity.
Tvorba Jiřího Kačera byla v počátcích inspirována vlnou pop-artu a nové figurace a vycházela z tradic českého moderního figurálního sochařství. Jiří Kačer se dodnes věnuje zejména práci s kamenem. Jeho osobitý a nezaměnitelný výraz krystalizoval od 80. let v řadě kamenných objektů, „fragmentů“ sugerujících nálezy z hlubin lidských dějin, které minimalizovanými výtvarnými prostředky kladou naléhavě otázky po síle duchovní kontinuity humanity.