Havarované auto si samo přivolalo na pomoc záchranné složky - FOTKY

27.02.2019 8:57

Speciální systém eCall opět zafungoval. Záchranné složky byly v pohotovosti kvůli nehodě, při které auto skončilo pod mostem. Vozidlo si samo přivolalo pomoc.

1
123

Automatické tísňové volání z havarovaného auta postavilo do pozoru záchranné složky na Klatovsku. Německý řidič skončil s autem pod mostem. Speciální systém v autě si sám přivolal záchranu.

K nehodě došlo u obce Bojanovice. "Vozidlo sjelo z komunikace a spadlo na cestu, která v místě nehody pod komunikací podchází. Jednalo se o naprosto ukázkový případ eCall, protože řidič nebyl schopen najít telefon a sám si přivolat pomoc. Navíc se jednalo o cizince, pro kterého by bylo těžké popsat, kde se přesně nachází a nehoda se stala v noci. Díky eCall znal operátor, který ho přijal, okamžitě polohu havarovaného vozu a bez prodlení vyrážela na místo také Policie ČR a zdravotnická záchranná služba," říká mluvčí hasičů Nicole Zaoralová.

Hasiči na místě provedli protipožární opatření a likvidaci úniku provozních kapalin. Zraněný řidič byl předán zdravotnické záchranné službě.

Hasičský záchranný sbor přijímá na lince 112 eCall již od září 2017...

Povinnost zavést interoperabilní služby eCall v celé EU do 30. září 2017 ukládá všem členským státům EU rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 585/2014/EU ze dne 15. května 2014.

"Do dnešního dne se ale jednalo o jednotlivosti, nejčastěji to byly případy, kdy funkčnost systému prověřoval autoservis nebo ho lidé aktivovali nevědomky v případech, kdy nevěděli, k čemu červené tlačítko slouží. Takto byl systém od jeho zavedení aktivován zhruba ve 20 ti případech," pokračuje mluvčí generálního ředitelství hasičského sboru.

V tuto chvíli je systém nastaven tak, že pokud do něj přijde e-Call je odbaven buď v Praze, Plzni nebo Ostravě, kde jsou proškolení operátoři. Postupně budou operátoři proškoleni ve všech krajských operačních střediscích. "Nicméně nyní je počet e-Call natolik nízký, že to není akutní potřeba. Po přijetí eCall vozidlo aktivně navazuje hovor, operátor linky 112 se pak snaží jen komunikovat s posádkou. Nicméně pokud se mu to nepodaří, rozešle datovou informaci o dopravní nehodě na ostatní složky IZS a na místo dopravní nehody jsou vyslány síly a prostředky," vysvětluje Nicole Zaoralová.

FOTO: HZSPK

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima