Jak byli letos cestující spokojeni s plzeňskou MHD?

28.12.2014 8:29

Plzeňské městské dopravní podniky představily výsledky pravidelného průzkumu spokojenosti s plzeňskou MHD. I přes rok bohatý na výluky jsou cestující převážně spokojeni.

Tramvaje se vrátily do centra Plzně_QAP_foto (12)

Přestože byl rok 2014 ve znamení výluk, výsledky průzkumu mezi cestujícími ukázaly, že zákazníci jsou s plzeňskou MHD spokojeni.

Z výsledků vyplývá, že největším problémem dopravy se stávají problémoví cestující a funkčnost MHD v její primární funkci jako problém příliš silně vnímána není.

"V oblasti hodnocení změn za poslední 2-3 roky můžeme obecně říci, že většina vlastností plzeňské MHD je hodnocena velmi pozitivně. Nepokojených cestujících je jen naprostá menšina," uvedla vedoucí oddělení marketingu Plzeňských městských dopravních podniků Kateřina Fránová.

 V důležitosti vlastností MHD vede rychlost dopravy, dostatečná frekvence spojů a přesné dodržování jízdního řádu. Tedy atributy, které PMDP může ovlivnit.

Největším problémem plzeňské MHD nejsou její funkční atributy jako je jízdní řád nebo rychlost dopravy, ale špatná kvalita ovzduší ve vozech (bezdomovci) – jmenuje ji celkem 39 % osob a 13 % na prvním místě. Na dalším místě je chování spolucestujících (celkem 28 %) a nedostatek prostoru ve vozech (25 %).

"Lze přičíst na vrub letošním rozsáhlým výlukám a absenci preferenčních dopravních opatření, že na 4. a 5. místě uvedli cestující nepřesné dodržování jízdního řádu a rychlost dopravy," doplnila Fránová.

Při hodnocení změn a kvality v plzeňské MHD za poslední 2-3 roky dali cestující najevo, že vnímají posun k lepšímu.  Největší část cestujících (46 %) má sice za to, že situace je stále stejná, nicméně 44 % osob má za to, že došlo ke zlepšení.

Průzkumy mezi cestujícími PMDP realizují od roku 2006. Letos se uskutečnil v pořadí již osmý, přičemž předchozí průzkum se uskutečnil v roce 2012, kdy byla nastavena dvouletá perioda.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT