Poptávka německých turistů po Plzni roste

01.02.2015 16:15

Němečtí turisté se více zajímají o Plzeň. Zvýšený zájem o návštěvu Plzně pramení mimo jiné z publicity slavnostního zahájení Evropského hlavního města kultury, o kterém referovala celá řada německých médií.

150427_stuttgart

Zájem o Plzeň ze strany německých turistů vzrůstá. To potvrzují nejen zprávy od cestovních kanceláří a plzeňských hotelů, ale také městská organizace Plzeň -TURISMUS, která v uplynulých dnech prezentovala město na veletrhu cestovního ruchu ve Stuttgartu.

Dle vyjádření organizátorů akci navštívilo téměř čtvrt milionu návštěvníků. Prezentovaly se zde více než dvě tisícovky vystavovatelů. Ve vysoké konkurenci nabídky zajímavých destinací z celého světa se Plzeň neztratila. Po odvysílání zmíněných reportáží totiž řada potenciálních cestovatelů zamířila právě k plzeňskému stánku v expozici České republiky.

"Vzhledem k blízkosti hranic je pro nás orientace na německý trh logická, proto velká část našich marketingových aktivit směřuje právě tam, ať už se jedná o cílenou spolupráci s německými novináři či účast na veletrzích. Již koncem roku jsme zaznamenali značný nárůst pozornosti ze strany médií i cestovních kanceláří. Zvýšený zájem o Plzeň na veletrhu ve Stuttgartu je důkazem, že kombinací marketingových aktivit se nám daří oslovit také individuální turisty," vysvětluje ředitelka organizace Plzeň – TURISMUS Zuzana Koubíková.

Návštěvníci stuttgartského veletrhu se zajímali především kulturní program tohoto roku, zjišťovali, co mohou v Plzni zažít a co se na západě Čech bude dít v konkrétním termínu jejich dovolené. Značný zájem byl především o barokní památky v regionu a s pozitivním ohlasem se setkaly i Loosovy interiéry, které jsou novinkou letošní turistické sezóny.

"Nejčastěji se jednalo o lidi v produktivním či aktivním seniorském věku. Někteří se do Plzně chystají na několik dní, jiní přijedou do Čech za léčebnými či wellness pobyty v Mariánských Lázních nebo Karlových Varech, ale i v tomto případě sem plánují alespoň jednodenní výlet," uvádí Kristina Štěpánová z organizace Plzeň – TURISMUS.

Návštěvníci stánku navíc prokázali velice dobrou informovanost o tom, co se v Plzni děje. "Díky intenzivnímu zpravodajství ze strany německých médií věděli, že nad náměstím přešel provazochodec David Dimitri i jak se jmenuje ředitel společnosti Plzeň 2015. Znali nejen Plzeňský Prazdroj, ale také Gambrinus," doplňuje Kristina Štěpánová.

Němečtí turisté jsou hlavní cílovou skupinou v zahraničí, na níž se Plzeň – TURISMUS svými aktivitami zaměřuje. V prvních třech měsících letošního roku, před startem turistické sezóny 2015, proto absolvuje i veletrhy v dalších německých městech: Regensburgu, Mnichově, Berlíně či Norimberku.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT