Prazdroj hlásí pokles prodeje!

18.02.2011 9:13

Nepříznivé zvýšení spotřební daně a dopady ekonomické krize, to je podle zjištění Plzeňského Prazdroje to, co se podepsalo na menším prodeji piva za rok 2010. Narostl ale prodej nealko Birellu a Frisca. Že by Češi pili méně piva proto, že nemají peníze?

V lednu 2010 se dost nepříjemně zvýšila spotřební daň a spolu s dopadem ekonomické krize se toto podepsalo i na prodeji piva. Plzeňský Prazdroj se tomuto trendu nevyhnul a jeho prodeje v roce 2010 na domácím i zahraničních trzích poklesly meziročně o 6 % na celkových 9,9 milionů hl. Češi pijí méně než předešlá léta.

Na domácím trhu udržel Plzeňský Prazdroj v meziročním srovnání svůj tržní podíl. Tuzemské prodeje činily 7 milionů hl a snížily se o 8 %. Export tradičních českých značek Plzeňského Prazdroje vzrostl o 6 % na 840 tisíc hl i přes těžké podmínky na zahraničních trzích. Objemy licenčních výrob poklesly o 5 % na 2 miliony hl.

"V průběhu loňského roku pokračovalo období nejistoty pro spotřebitele, kteří čelili obtížné ekonomické situaci. Zvýšení spotřební daně na pivo o 33 % v kombinaci s nižším disponibilním příjmem zapříčinily nižší spotřebu. Nepříznivý vliv na naše prodeje měl vloni i pokles návštěv hospod a celkově nižší spotřeba čepovaného piva v hospodách a restauracích, na které se projevil také pokles počtu zahraničních turistů," vysvětluje generální ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj Doug Brodman. "Na zahraničních trzích jsme se s nepříznivou situací dokázali vyrovnat a vývoz našich piv se meziročně zvýšil," dodal.

Největší oblibu si udrželo jedenácti stupňové pivo. To dokonce zaznamenalo 1% nárůst. Prodeje výčepních piv se snížily zejména následkem snižující se spotřeby piva v hospodách a restauracích. Vysoký nárůst prodeje zaznamenal také sladový nápoj Frisco. Několik procent nárůstu prodeje zaznamenal i nealko Birell.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT