Pošta představila novou poštovní známku, připomíná vznik první turistické trasy

23.04.2021 7:07

Česká pošta představila 21. dubna novou výplatní písmenovou známku s kupóny pro přítisky, motivem je fiktivní mapa s turistickými značkami.

Turistika Big

Cenina z autorské dílny Mikuláše Kavana upozorňuje na výročí 132 let od vzniku první značené turistické trasy na našem území.

Značení turistických tras má v České republice dlouholetou tradici. První pěší turistická trasa vznikla 11. května 1889, kdy „označovací družstvo“ spojilo červenou značkou Štěchovice a Svatojánské proudy. V roce 1889 byly dále vyznačeny trasy na Karlštejn, Skalku a Rač a délka tras tak dosáhla 55,5 km. V roce 1912 bylo dokončeno značení první dálkové trasy z Prahy přes Brdy na Šumavu.

V současnosti je v České republice kolem 40 000 km turistických značených tras pro pěší, lyžaře a cyklisty. Nominále nové výplatní písmenové známky je zastoupeno  písmenem „B“, které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní – standard do 50 g v ekonomickém režimu dodání dle ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – ke dni vydání 19 Kč.

Upravené tiskové listy obsahují 7 známek s 8 kupony, zbývajících 6 kuponů tvoří kompaktní celek s jedním velkým grafickým motivem. Část nákladu je vytištěna s prázdnými kupony, na něž budou dodatečně zhotovovány přítisky podle přání zákazníka.

Chcete vlastnit také tuto poštovní známku? Tiskový list si můžete zakoupit na specializovaných filatelistických přepážkách, v PostShopech nebo v e-shopu na webových stránkách České pošty.

Foto: Česká pošta

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT