Plzeň podepsala smlouvu na prodloužení tramvajové trati

23.08.2018 21:27

Primátor města Plzně podepsal ve čtvrtek 23. srpna smlouvu na prodloužení tramvajové trati na Borská pole. Stavba by měla být hotová koncem roku 2020.

DSC_0007
DSC_0007DSC_0019DSC_0004

Primátor města Plzně Martin Zrzavecký a generální ředitel slovenské společnosti TSS GRADE a.s. Dušan Chovanec ve čtvrtek podepsali smlouvu na prodloužení tramvajové trati na Borská pole. Stavba vyjde na 479,8 milionu korun.

Nová trať bude dlouhá 1,3 kilometru a vybudovaná bude od křižovatky Klatovská – Kaplířova – U Borského parku po ulici U Letiště, a to včetně přemostění silnice I/27. Součástí projektu je také vybudování nového terminálu městské hromadné dopravy v Dobřanské ulici i další práce. Stavbu zrealizuje firma TSS GRADE se sídlem v Bratislavě a Dopravastav se sídlem v Bratislavě a Praze, které zvítězilo ve dvoukolové soutěži.

„Prodloužení tramvajové trati jsme připravovali tři volební období. Pevně věřím, že tato stavba bude sloužit k rozvoji Borských polí a také především zpříjemní cestování studentům do kampusu Západočeské univerzity,“ uvedl při podpisu smlouvy primátor Martin Zrzavecký.

„TSS GRADE je společností, která vznikla v 90. letech. Z malé slovenské lokální společnosti se vypracovala na společnost, jež se podílí na významných koridorových stavbách nejen na Slovensku. Pro město Plzeň se jedná o naši první získanou zakázku,“ řekl generální ředitel společnosti TSS GRADE Dušan Chovanec.

„Město Plzeň investovalo do získání pozemků kolem 170 milionů korun. Nabídku do zadávacího řízení podalo pět firem, vítězná nabídka je o zhruba 16,3 milionu korun nižší, než byl městem stanovený limit. Akce potrvá dvě stavební sezony, v roce 2020 by mělo být hotovo. Staveniště bude společnosti předáno 3. září, následně se začne se stavbou,“ vysvětlil technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

Na novém úseku trati vzniknou tři zastávky, a to u úřadu práce, před přemostěním silnice I/27 a na konečné. Kromě trati a nového terminálu v Dobřanské ulici je součástí projektu také odstranění napojení trati do původní tramvajové smyčky v ulici U Borského parku, přestavba světelně řízené křižovatky Klatovská – Kaplířova – U Borského parku, přestavba křižovatky Kaplířova – Dobřanská na okružní křižovatku, nové parkoviště v prostoru bývalých kasáren a další stavební úpravy.

Stavba tramvajové trati má pomoci vyřešit dopravní situaci na Borských polích, které zatím obsluhují pouze autobusy a jedna linka trolejbusu. Po vybudování tratě nebudou muset lidé přestupovat při cestách z centra k univerzitě, odpadne nárazové přetížení autobusů a vytvoří se podmínky pro vybudování chybějícího parkoviště. Borská pole mají zhruba 150 hektarů. Území prodělalo v posledních 20 letech výrazný rozvoj. Nachází se tam průmyslová zóna s více než desetitisíci pracovními místy, obchodní centra, administrativní domy, bytové domy a univerzita.

Městu se na akci podařilo získat dotace z Operačního programu Doprava ITI a z Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace pokryje 60 procent nákladů.

FOTO: Magistrát města Plzně

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima