Kreativní inkubátor pomohl jedenácti týmům a firmám, další se mohou hlásit

13.02.2016 7:56

Projekt odstartoval v loňském roce v rámci aktivit pod hlavičkou Evropského hlavního města kultury, další turnus poběží od dubna do června 2016. Přihlášky už jsou možné nyní.

FOTO_Eva Barborková (4)

České hračky vycházející z tradiční výtvarné a řemeslné kvality, houpací křeslo s masážními míčky, plzeňské grafické, webové a designové studio, tým light designerů, který se proslavil světelnými projekcemi na Staroměstskou radnici či dvojice šperkařů s oceněním Czech Grand Designér 2011, jejichž práce byla vystavena i na EXPO v Šanghaji. To je pět týmů, které právě dokončily druhý turnus unikátního tříměsíčního vzdělávacího programu pro rozvoj podnikání v kreativních odvětvích v DEPO2015.

"Jste mladá kreativní firma? Tým, který má skvělé produkty nebo služby, ale neví si rady s businessem? Chybí vám podnikatelské dovednosti a kontakty na důležité lidi z vašeho oboru? Právě pro vás je určený Kreativního inkubátor," vysvětluje Ondřej Kašpárek z týmu Centra kreativního podnikání v DEPO2015, kde program probíhá.

Během osmi víkendů získají účastníci na kurzech základy pro podnikání, které jim umožní se posunout od nápadu k realizaci produktu nebo služby. Sestavit první profesionální business plán jim pak pomohou jejich osobní kouči a mentoři. V DEPO2015 se pro týmy nabízí také možnost využití kovo a dřevo dílny, FabLabu nebo coworkingu. Celkem program trvá tři měsíce.

"Díky inkubátoru jsem si uvědomila finanční stránku podnikání – jaké mám variabilní a fixní náklady, kolik svých produktů musím prodat, abych se uživila," popisuje svou zkušenost designerka Linda Vrňáková, která na český trh uvedla houpací křeslo Swingy s masážními míčky.

Program je určený pro firmy v oborech produktového, grafického, oděvního designu, šperku, animace, řemesel a dalších příbuzných kreativních odvětvích. 

"Do inkubátoru jsme přišli s cílem zjistit, jak se dostat do zahraničí. Zjistili jsme ale, že to je až krok dvě. Pomohlo nám to vyřešit spoustu věcí uvnitř firmy, nad kterými člověk v pracovním nasazení nemá čas přemýšlet," přiznává programátor a webdesigner Jakub Michl.

Jednou z dalších firem, která se na podzim v inkubátoru věnovala svému rozvoji a strategickému směřování, bylo studia ZORYA Zdeňka Vacka a Daniela Pošty. Tito dva designeři získali v roce 2011 nejprestižnější české designové ocenění Czech Grand Design a prezentovali se na řadě mezinárodních výstav a veletrhů v Paříži, Mnichově, New Yorku, Chicagu, Miláně i v domovské Praze. Spolu s mezinárodní prestiží však finanční úspěch nepřichází automaticky, jak podotkl Daniel Pošta. Do Kreativního inkubátoru se proto přihlásil s cílem zjistit, jak být více profitabilní: "Jsme už tři roky v transformační fázi, kdy se chceme proměnit z rodinné firmy na standardně fungující firmu na trhu, posunout se dál," uvedl.

Další z firem, projekt dřevěných hraček Kutulu, uvádí na trh slavnostně svou první kolekci v pražském hračkářství Hugo chodí bos už 17. února.

Pilotní cyklus letos vloni v červenci úspěšně dokončilo 6 kreativních týmů z oboru grafického a produktového designu, zážitkového turismu či z oboru služeb nabízejících využití řemesel a nových technologií, druhé kolo absolvovalo dalších 5 podnikatelských týmů.

Kurzy probíhají osm po sobě jdoucích sobot. Většina lekcí je vedena v češtině, některé anglicky. Mezi lektory jsou zkušení experti na strategické plánování a podnikatelský rozvoj a lidé s vlastními zkušenostmi s úspěšným rozběhem start-upových projektů. Firmám je po dobu tří měsíců k dispozici osobní kouč, se kterým konzultují tvorbu business plánu. Výstupem je závěrečná prezentace před odbornou radou, která se skládá z odborníků z oblasti financí, designu, start-upů nebo brandingu.

Přihlášky do dalšího kola budou otevřeny od 9. února do 11. března 2016.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT