QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

V Plzni byl krátce k vidění historický vlak Národního technického muzea - FOTKY

14.04.2025 13:13

V sobotu 12. dubna 2025 opět vyrazil na koleje historický parní vlak Národního technického muzea. Tentokrát zamířil z Prahy do Plas, kde se slavilo 10. výročí otevření Centra stavitelského dědictví NTM. Vlak se na pár okamžiků zastavil v Plzni a fotograf QAPu Milan Svoboda byl u toho!

Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (3)
Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (3)Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (1)Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (2)Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (4)Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (5)Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (6)Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (7)Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (8)Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (9)Historický parní vlak Národního technického muzea v Plzni_0425_Milan Svoboda (10)

Již před necelým týdnem historický parní vlak Národního technického muzea zaznamenal nebývalý zájem z řad fanoušků železnice. Tento vlak v čele s parní lokomotivou 464.102 „Ušatá“ z roku 1940 byl zcela vyprodán na trase z Ústí nad Labem do Žatce na akci „Žatec dokořán“ – zahájení turistické sezóny ve městě chmele.

V sobotu 12. dubna 2025 historický vlak NTM opět vyrazil na trať, tentokrát z Prahy do Plas na oslavy 10. výročí otevření Centra stavitelského dědictví NTM.

V sobotu 12. dubna 2025 vedla vlak z Prahy do Plzně nejprve lokomotiva „Bardotka“ T 478.1010 ze sbírky NTM. Z Plzně pak byla v čele vlaku parní lokomotiva Šlechtična 475.111 z roku 1947 z Iron Monument Club Plzeň. 

"V muzejním vlaku NTM je zařazen nově opravený vůz československých prezidentů „Svoboda“. Čtyřnápravový salonní vůz určený pro cesty prezidentů ČSSR vyrobila roku 1968 východoněmecká vagonka VEB Waggonbau Bautzen. Tento závod se v důsledku dohod mezi státy RVHP uzavřených v první polovině 60. let 20. století stal nejvýznamnějším dodavatelem osobních vozů pro Československé státní dráhy (ČSD)," uvádí Národní technické muzeum.

"Již nedlouho po dodání se vůz zapsal do československých dějin, když se stal součástí soupravy, v níž se 31. července 1968 uskutečnilo nechvalně známé „vagónové jednání“ mezi zástupci československé delegace v čele s reformistou Alexandrem Dubčekem a prezidentem Ludvíkem Svobodou s vedoucími představiteli Sovětského svazu v čele s Leonidem Brežněvem v Čierné nad Tisou na hranicích mezi ČSSR a SSSR," uvádí dále Národní technické muzeum.

Jízdy muzejního vlaku jsou součástí programu NTM s názvem „Rok evropské železnice“, kterým NTM připomene významná železniční výročí letošního roku.

Vlak na cestě do Plas zachytil v Plzni pro čtenáře QAPu fotograf Milan Svoboda. Podívejte se do naší fotogalerie!

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima