QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Jak pokračuje rekonstrukce plzeňské tramvajové vozovny Slovany? – FOTKY

01.04.2022 14:49

Podívali jsme se dovnitř plzeňské vozovny na Slovanech, která už od roku 2020 prochází kompletní rekonstrukcí. Aktuálně probíhá zkušební provoz v první dokončené hale. Přinášíme aktuální informace.

10
1012345678911121314151618171920212223252726292831302432333435363738394142434750464052454449535148545855565760596461626368656766

V současné době jsou již dokončené práce ve Slovanské aleji, kde je hotová tramvajová trať nově propojující náměstí Milady Horákové a Koterovskou ulici spolu s novým vjezdem do vozovny. Dále je dokončena komunikace po celé šířce vozovky a chodník na jižní straně ulice. „Dokončení severní strany chodníku je opožděno z důvodu nastalých komplikací během rekonstrukce plynovodu. V areálu vozovny je dokončena vjezdová harfa před halou oprav a údržby (OUT) a halou pro odstav tramvají (ODT),“ uvedl QAPu vedoucí přípravy a rozvoje investic PMDP Pavol Ondovčák.

Začátkem března byl zahájen zkušební provoz v první dokončené hale oprav a údržby, kam se z provizorních prostor přestěhovala servisní organizace. Nyní se zde dokončuje chod technologických zařízení. V provozně-administrativní budově (PAB) jsou dokončovány práce na měnírně a dokončuje se hrubá stavba budovy.

15

„V hale pro odstav tramvají již probíhají vnitřní práce. Čeká nás ještě výstavba budovy VST (vrchní stavba) s garážemi, a celá severní část areálu, kde je v současné době provizorní odstav tramvají a zázemí zhotovitele stavby,“ říká Pavol Ondovčák.

Rekonstrukce přinese kompletní zlepšení spolehlivosti a provozu na tramvajových tratích. Dále umožní zlepšit i dopravní obslužnost města, neboť se výrazně zvýší efektivita jejího využití. Původní objekty již nedokáží splnit technické a provozní parametry dnešní doby, kdy se používají nové technologie a tramvaje jsou větší a těžší.

„Jako každá stavba i naše stavba se potýká s komplikacemi. Jedná se zejména o komplikace, které generuje podloží stavby a původní historické budovy. Fenoménem, který na stavbě řešíme dennodenně, je nedostupnost materiálů a určitých součástí technologií. Je třeba si uvědomit, že vozovna je velice specifický areál, kde jsou umístěna zařízení, která jinde nenajdete,“ sděluje Pavol Ondovčák.

Vozovna kromě údržby a odstavu tramvajových vozidel bude plnit i další významnou úlohu, která v dnešní době klimatických změn nabývá na významu, a to je nakládaní s dešťovou vodou. Celá vozovna je navržena v konceptu modrozelené infrastruktury. „Tento koncept je založen na principu odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Do tohoto konceptu je zahrnuta zelená střecha, jímka dešťové vody, myčka a závlahový systém pro závlahu svislých ozeleněných částí budov. Dešťové vody jsou částečně jímány v substrátu zelené střechy, přebytek pak sbírán do retenční nádrže, odkud po úpravě slouží pro mytí vozidel. Neupravená voda z retenční nádrže je použita pro zalévání svislého ozelenění administrativní budovy a protihlukové zdi u vnitrobloku Francouzská - Brojová. Myčka upravenou dešťovou využívá opakovaně a to v rámci recirkulačního provozu. Takže jenom nepodstatná část zachycené dešťové vody odteče do kanalizace,“ vysvětlil vedoucí přípravy.

58

Rekonstrukce, která začala na konci října roku 2020, by měla být dokončena na konci letošního roku.

 

foto: QAP

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24