Most Generála Pattona se dočkal zprovoznění, práce pokračují - FOTKY

07.11.2018 13:02

Po zhruba roce a půl se dočkal opravovaný most Generála Pattona v Plzni oficiálního zprovoznění. Stavba nicméně dál pokračuje ve spodní části mostu.

foto-qap-cz (12)
foto-qap-cz (12)foto-qap-cz (1)foto-qap-cz (2)foto-qap-cz (3)foto-qap-cz (5)foto-qap-cz (4)foto-qap-cz (6)foto-qap-cz (8)foto-qap-cz (7)foto-qap-cz (9)foto-qap-cz (10)foto-qap-cz (15)foto-qap-cz (13)foto-qap-cz (17)

V Plzni skončily řidičům další velké problémy. Ve středu došlo k oficiálnímu zprovoznění mostu Generála Pattona, konkrétně hlavního průtahu I/20.

Stavba odstartovala vloni v květnu. Řidiči museli postupně počítat s omezeními a stavba se dotkla také tramvajového provozu. Stavba přímo na průtahu skončila letos na podzim a nyní už se most dočkal i oficiálního zprovoznění.

Rozsáhlá rekonstrukce vyšla kompletně na 138 milionů bez DPH. Město Plzeň se na stavbě podílelo částkou zhruba 40 milionů korun včetně DPH. Za peníze nechalo zrekonstruovat tramvajovou trať na mostě, dále upravit chodníky a osadit nové veřejné osvětlení na předmostí, součástí je také cyklostezka. Projekt měl za město na starost Odbor investic Magistrátu města Plzně.

"Byla to velmi komplikovaná stavba sama o sobě. Mohu poděkovat za skvělou práci pro nás Plzeňany a nejen Plzeňany, protože toto je nejdůležitější dopravní tepna v našem městě. Na začátku jsme se toho projektu báli, jde o nejrušnější komunikaci spojující severní a jižní Plzeňsko. Ukázalo se ale, že ti, kteří stavbu prováděli, situaci zvládli,“ řekl při slavnostním zprovoznění primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

"Rekonstrukci mostu předcházela velmi náročná příprava. Protože se nedochovaly žádná projektová dokumentace ze sedmdesátých let, kdy byl most stavěn, ani jiné podklady, předcházela projektové přípravě velmi náročná diagnostika včetně zatěžovacích zkoušek. Poté byl proveden přepočet únosnosti mostní konstrukce. V průběhu rekonstrukce se všechny tyto předpoklady ukázaly jako přesné a odpovídající skutečnému stavu mostu. Na mostě jsou použita nově užívaná kalotová ložiska," uvedl tiskový mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Stavba jako taková nicméně úplně nekončí. Podle firmy Colas budou práce pokračovat zhruba do poloviny příštího roku ve spodní části mostu. Provozu na hlavním tahu na samotném mostě už by se to ale dotknout nemělo.

FOTO: QAP.CZ

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24