Tipy na běžkařské výlety na Šumavě - FOTKY

11.02.2021 13:28

Také jste si pořídili běžky a nevíte, kam na Šumavě vyrazit? Přinášíme vám tipy na běžkařské výlety. Většinu z nich zvládnete i s děti. Tak hurá do bílé stopy!

Železnorudsko

Gerlova Huť - Nad Pošťákem - k Šumavské magistrále a zpět

Vhodný výlet i pro děti je z Gerlovy Hutě (parkoviště) směrem vlevo na 3 kilometry vzdálené rozcestí Nad Pošťákem. Tato cesta je téměř celá po rovině. Tady lze odbočit doleva a vystoupat cca 1 km do kopce k Šumavské magistrále na tzv. Dálnici a vrátit se zpět na Gerlovu Huť. Celkem je tento okruh dlouhý 6,3 km a celkové převýšení je pouze +/-110 m. (Trasu si můžete prodloužit, z "Pošťáku" sjet stále mírně z kopce až k hotelu Grádl a odtud se Spodní Grádelskou cestou vrátit zpátky na Dálnici a pak opět sjet z kopce na Gerlovu Huť.

Gerlova Huť - Nový Brunst - Hofmanky a zpět

Běžecká klasika na Železnorudsku, kterou zvládnete i s malými běžkaři, to je trasa z Gerlovy Huti na Hofmanky kolem bývalé sklárny. Nástupní místo je kousek od parkoviště Gerlova Huť. Tento běžkařský výlet není náročný, je vhodný i pro rodiny s dětmi. Trasa měří zhruba 10 kilometrů, cesta zpět vede po stejné trase. Projíždět budete krásným údolím pod Pancířem, část trasy vede lesem. Velké stoupání vás čeká jen před Hofmankami. Není ale dlouhé... Kompletně popsanou trasu i s fotografiemi najdete zde.

IMG_2019-02-27_112707

Náročnější hřebenovka Pancíř - Můstek - Prenet

Základní hřebenová trasa vede z velké části po červené turistické značce a zčásti po neznačené lesní cestě tzv. Pískové cestě. Na tuto trasu se můžete vydat ze Špičáckého sedla (parkoviště), půjdete směrem na Hofmanky (tady ještě nevede žádná trasa, půjdete buď ve vyšlapané stopě podél silnice ze Špičáku na Hofmanky nebo pěšky).

Zhruba po kilometru naproti hotelu Horizont se vydáte prudce do kopce vlevo po přístupové cestě k vrcholu Pancíř. Asi po 300 metrech přijdete na upravenou Pískovou cestu vedoucí úbočím Pancíře.

Pokračujete na rozcestí Tomandlův křížek a Habr rozcestí, trasa neopouští hřebínek Pancíř, Habr, Můstek a Prenet – červená turistická značka. Pozor na prudší úsek Můstek – Prenet, zejména v místě příznačně zvaném Na Sjezdovce. Z Prenetu se vracíte zpět po stejné trase. Celková délka trasy je cca 22 km.

Modrava

Z Modravy k Hájence Březník

Ideální výlet pro běžkaře, trasa není náročná, délka je zhruba 15 km. Sněhové podmínky zde bývají parádní, nejlepší na Šumavě. Zaparkujete na parkovišti v centru Modravy a půjdete kousek k budově Dřeváku (infocentrum). Tady se u turistického rozcestníku vydáte vlevo kolem potoka. Po zhruba 200 metrech začíná udržovaná trasa po běžkaře.

Modrava a okolí_19_ledna_2019 (47)Po dvou kilometrech dojete k rozcestí u Modravského potoka, jdete doprava směr Březník. Cesta je příjemná, jen mírné stoupání kolem horského potoka. Po zhruba 3,5 km dojete na rozcestí Na Ztraceném, vy pokračujete rovně do nádherného zimního údolí.

8Tady se nám naskytne nádherný výhled na Luzný (Lusen v Bavorsku). Na Březníku jsou lavičky, můžete si odpočinout, nasvačit se, kochat se krásnými výhledy. V závěru si můžete dát jediné prudší stoupání k hájence Březník. Odtud se pak vydáte stejnou cestou zpět.

Běžkování v okolí Kvildy

V okolí Kvildy jsou při dobrých sněhových podmínkách nádherně upravované běžecké trasy. Zaparkujete přímo na Kvildě, je zde jedno velké centrální parkoviště. Pěšky se dostanete k nástupním místům.

Z Kvildy můžete vyrazit například na Bučinu, upravená trasa vede podél pluhované cesty. Na Bučinu dojdete zhruba po 4,5 km, jde spíše o stoupání. A není se čemu divit, vždyť Bučina bývala nejvýše položená osada na Šumavě. Jde o zaniklou osadu, kterou dnes připomíná už jen málo staveb - najdete zde obnovenou kapli sv. Michala a rekonstruovaný hotel Alpská vyhlídka (býv. Pešlovu chatu).

Běžky Kvilda (8)

Další tip:

Trasa okruh: Hamry – Bílý potok – Černé jezero – Stateček pod Ostrým – Hamry – 14 km. Parkoviště na začátku trasy v Hamrech.