QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

V Plzni začala výstavba čtyřproudé silnice na Třemošnou. Cyklisté se dočkají lávky

27.06.2019 19:34

Ve čtvrtek byla zahájena výstavba silnice I/27 v úseku Třemošenský rybník - Orlík. Stávající dvouproudá silnice se rozšíří o další dva pruhy. Cyklisty a chodce přes ni převede nová lávka.

ImageHandler (4)
ImageHandler (4)ImageHandler (1)ImageHandler (3)ImageHandler (5)ImageHandler (2)ImageHandler (6)ImageHandler (8)ImageHandler (9)ImageHandler (7)ImageHandler (10)ImageHandler (12)ImageHandler (11)ImageHandler (13)ImageHandler (14)ImageHandler (15)ImageHandler (16)ImageHandler (17)ImageHandler (18)ImageHandler (19)ImageHandler (20)ImageHandler (21)ImageHandler

Výstavbu za 216,5 milionu korun bez DPH ve čtvrtek v Plzni oficiálně zahájilo Ředitelství silnic a dálnic ČR. Frekventovaná dvouproudá silnice se v délce 1,6 kilometru rozšíří o další dva pruhy.

Rozšířením komunikace se má zvýšit bezpečnost a plynulost provozu ve směru z Plzně na Žatec a Most. V souvislosti s tím spustí město Plzeň výstavbu nové 130 metrů dlouhé lávky pro pěší a cyklisty, která překlene hlavní tah i železniční trať do Žatce. O nové lávce jsme přinesli informace ve článku zde.

Lávka umožní bezpečné přecházení silnice od Kamenného rybníku směrem k arboretu Sofronka a Seneckému rybníku. Město také vybuduje veřejné osvětlení podél cesty od zastávky železnice Plzeň – Bolevec směrem k lávce. Za lávku i osvětlení zaplatí Plzeň zhruba 25 milionů korun včetně DPH.

Slavnostního zahájení stavby silnice se za město Plzeň zúčastnil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Ten zmínil mimo jiné i to, že stavba silnice se částečně nachází na území původní středověké vesnice Borek, která byla zničena při obléhání města Plzně v období husitských válek kolem poloviny 15. století. Před zahájením stavby byl proveden záchranný archeologický průzkum, kdy bylo nalezeno množství zachovalých artefaktů. Jednalo se o velké střepy historických nádob na vaření a dopravu vody, kamenné základy budov, původní říční systém se zachovalou břehovou částí, původní cestu a lom s cihlářským jílem.

Stavba silnice I/27 Třemošenský rybník – Orlík je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 a bude spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Zprovozněna by měla být v říjnu 2020. Stavbu bude provádět Společnost Třemošenský rybník, která sdružuje stavební firmy SILNICE GROUP a. s. a VÁHOSTAV – SK, a. s.

„Co se týká výstavby lávky, ta by měla začít cyklistům a pěším sloužit do roka,“ uvedl Michal Vozobule. Podle jeho slov nová tři metry široká lávka zvýší bezpečnost v lokalitě, neboť dosud lidé přechází přes frekventovanou silnici a následně na to přes železniční trať v místě, kde není vyznačen železniční přejezd. Stavbu lávky zajišťuje Odbor investic Magistrátu města Plzně.

FOTO: Magistrát města Plzně

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24