08.12.2025 14:21
Novoroční ohňostroj na plzeňském náměstí nebude. Nahradí ho videomapping
Plzeňané letos přivítají nový rok bez tradičního ohňostroje.
08.12.2025 14:21
Plzeňané letos přivítají nový rok bez tradičního ohňostroje.
08.12.2025 10:00
Stačí odpovědět na jednoduchou soutěžní otázku a můžete být mezi výherci!
07.12.2025 19:05
O cenách elektřiny mají být spotřebitelé dostatečným způsobem informováni a to včetně konečných cen. To je sice hezká teorie, ale s praxí se mnohdy rozchází.
Až třetina dodavatelů elektřiny neposkytuje svým zákazníkům komplexní informace o cenách elektřiny!
To vyplynulo z nezávislého šetření občanského sdružení dTest, které se zaměřilo na zjištění faktu, zda je možné na webových stránkách dodavatelů elektřiny nalézt odpovídající nabídku v komplexním ceníku, z něhož by standardně mělo být zřejmé rozložení regulovaných i neregulovaných složek ceny a současně by měla být uvedena konečná cena, kterou může spotřebitel očekávat za spotřebovanou 1MWh.
"Již při dohledávání ceníků jsme zjistili u jednoho dodavatele pochybení, neboť uvádí pouze ceny pro stávající zákazníky. Noví zákazníci tedy nemají šanci ceny zjistit, pokud si o nabídku individuálně nezažádají," uvedla právní poradkyně dTestu Pavla Málková.
Podle zákona o ochraně spotřebitele musí mít zákazník konečnou cenu vždy k dispozici. "Poskytovatelé elektřiny často uvádějí pouze stálé platby a cenu za 1MWh určenou dodavatelem. Zapomínají ovšem uvádět informaci o regulované složce ceny, která konečnou cenu za 1MWh může navýšit na více než dvojnásobek. Informaci o konečné ceně považujeme za nepostradatelnou součást ceníku, neboť tou se řídí spotřebitelé především," zdůraznila Málková.
Průzkum se současně zaměřil i na sazebníky poplatků.
"Některé poplatky považujeme za nepřiměřené. Takový je třeba poplatek za marný výjezd technika, který se neuskutečnil, poplatek za vystavení potvrzení o bezdlužnosti či poplatek za konzultaci obsahu smlouvy," uzvařela Málková.