31.05.2025 20:06
Na Plzeňsku proběhla jízda historických vozidel
Podívejte se na fotky
31.05.2025 20:06
Podívejte se na fotky
31.05.2025 13:28
31.05.2025 8:40 31.05.2025 11:53
Společnost na ochranu spotřebitelů dTest poukázala na další způsob, jak se snaží obchodníci "vytáhnout" z lidí peníze. Tentokrát se ovšem podivné praktiky týkají malých dětí!
Neobjednanou zásilku ve schránce objevila v posledních letech řada lidí. Teď ovšem dTest upozornil na praktiky, které se dotýkají přímo dětí. Švýcarská společnost se totiž snaží vymámit peníze z lidí prostřednictvím dětí. Velké překvapení tak čeká určitě na rodiče, když objeví složenku vypsanou na jejich malé dítě...
Podivné praktiky na české případné zákazníky používá podle dTest švýcarská společnost Editions Atlas SA. "Nečeká na zájem ze strany českých spotřebitelů a bez objednání jim vypravuje ze zahraničí balíčky. Neobjednané zboží doputuje ke spotřebitelům a přiložené složenky vybízejí k platbě. Nedojde-li k úhradě, obchodník požaduje vrácení zboží, a to na náklady zaskočeného spotřebitele," informoval dTest.
Když se před dveřmi pana Pavla objevil poštovní doručovatel, který přinesl zásilku a nevyžadoval za ni platbu, příliš s manželkou nezkoumali, od koho je. Nicméně jako rodiče pětiletého chlapce je balíček adresovaný jejich synovi překvapil. Obsah by jistě byl pro každého malého chlapce lákavý. Šlo o model auta. "Za něj však teprve musí zaplatit, a to prostřednictvím složenky vyplněné na jeho jméno. Ponechat si Jeep zdarma může jen v případě, že se přihlásí k placenému odběru celé kolekce obrněných vozidel. Stačí podepsat a odeslat přiložený kupón. V případě, že hochovi nevyhovuje ani jedna varianta, nezbude mu než se s novou hračkou rozloučit a zaslat ji zpět. Skutečnost, že chlapec předškolního věku ještě neumí číst a psát, obchodníkovi nejspíš unikla,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.
S nevyžádanými zásilkami si není třeba dělat starosti...
Podle dTestu se ovšem lidé, které takto společnost kontaktuje, nemusí bát právních tahanic a nemusí ani nic platit. "Pokud si spotřebitelé nic neobjednali, a přesto se jim ve schránce objeví balíček či jim ho přinese poštovní doručovatel, nemusí zboží nikomu a nikam vracet, rozhodně ne na své náklady. Nemají ani povinnost jej převzít, stačí s díky odmítnout, pokud jim jméno odesilatele není známé. Zákon spotřebitele chrání i tím, že o neobjednaném plnění nemusí obchodníka vůbec informovat a se zbožím mohou nakládat podle svého uvážení,“ vysvětluje Lukáš Zelený.
FOTO: ilustrační