Koše plné odpadků, zdevastované lavičky? Na hlášení v Plzni funguje nová aplikace

16.06.2015 10:14

Nepořádek, nejrůznější závady nebo řádění vandalů mohou lidé v Plzni nově hlásit přes internet a "posílat" tak nedostatky rovnou k vyřízení. Nově je spuštěný také web PLZNITO.cz.

IMG_0606

Město Plzeň spustilo naprostou novinku v boji s nepořádkem v ulicích. Lidé mohou nedostatky, přeplněné odpadkové koše nebo poničené lavičky a podobně hlásit rovnou na speciální web, kde už si k vyřízení věc přeberou zaměstnanci města.

Město spustilo aplikaci PLZNITO a zároveň stejnojmenné webové stránky, kam mohou lidé své připomínky a zjištění zasílat. "Cílem projektu je pružněji reagovat tam, kde je potřeba. Město prostřednictvím svých složek kontroluje poměrně rozlehlé území, dá se říci, že od občana tak požadavek přichází rychleji, než to zaměstnanci zjistí sami vnitřní kontrolou,“ přiblížil primátor města Martin Zrzavecký.

"Aplikace je dalším možným komunikačním kanálem mezi občanem a městem. Lidé nám díky tomuto novému nástroji mohou dát vědět, co se jim v jejich okolí ve vztahu k veřejnému pořádku nelíbí, a my to budeme řešit,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

Požadavek mohou lidé zadat pomocí mobilního telefonu, do kterého si zdarma stáhnou aplikaci Plzeň – občan, dále také prostřednictvím webových stránek www.plznito.cz nebo www.plzni.to. Aplikace funguje pro operační systémy IOS, ANDROID.

"Vidím-li nepořádek nebo například chybějící poklop od kanálu, vezmu telefon, otevřu si aplikaci nazvanou Plzeň - občan, uprostřed je ikona Hlášení závad, vyberu kategorii, tedy čeho se závada týká, zadám požadavek. Umí-li telefon pracovat s polohou, přiřadí si ji sám, nebo polohu mohu zadat ručně. Současně mohu přiložit i fotografii, připsat komentář a vše odešlu,“ vysvětlil Luděk Šantora, ředitel SIT.

Nedostatky, které lidé na ulicích vidí, se dokonce mohou řadit do jednotlivých kategorií jako například autovraky, dopravní značení, chodník, jiné, kanalizace, lavičky, odpadky, pískoviště, silnice a cyklostezky, zeleň, osvětlení a zastávky MHD. Odeslané zprávy už se dostávají rovnou k zaměstnancům města a dál do procesu řešení. Průběh vyřizování pak mohou právě na webu lidé sledovat. Momentálně je nahlášeno necelých 140 požadavků a vyřízeno bylo víc jak osm desítek z nich.

FOTO. ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT