19.07.2025 14:33
V ulici Prvomájová v plzeňských Křimicích došlo k vážné nehodě. Silnice je uzavřena
Osobní auto se střetlo s motorkou, na místě probíhají záchranné a vyprošťovací práce
19.07.2025 14:33
Osobní auto se střetlo s motorkou, na místě probíhají záchranné a vyprošťovací práce
18.07.2025 21:34
18.07.2025 15:43 18.07.2025 17:06
Ve smlouvách cestovních kanceláří můžete narazit i na docela zajímavé čtení. Některé cestovky totiž do svých smluvních podmínek zahrnují i legrační ustanovení, například upozornění, že personál v hotelu, kde se ubytejete, můžet být líný!
Ve smlouvách s cestovkami možná i nevědomky odsouhlasíte líný personál v hotelu, chybějící mýdlo nebo nadměrný hluk na pláži, kde chcete odpočívat. Cestovky se tak snaží zabránit případným stížnostem!
"Je smutným faktem, že smluvní podmínky téměř nikdo, snad s výjimkou právníků spotřebitelského časopisu dTest, nečte. Pokud k tomu spotřebitele nepřiměla celá řada kauz, kdy byli zákazníci prostřednictvím obchodních podmínek napáleni, možná na jejich studování změní názor nyní," naznačil zajímavé pokračovaná právní poradce časopisu dTEST Jan Votočka a pokračoval: "V cestovních smlouvách naleznete i něco jiného než nepřehledná a někdy i neplatná ustanovení. Můžete se třeba dozvědět, že na pokoji nebude mýdlo, či že místní personál je línější a místní obyvatelstvo může na pláži nadstandardně hlučet."
Na těchto ustanoveních pochopitelně není nic nezákonného ani závadného. Jde pouze o způsob jejich zařazení do právního dokumentu, kterým smluvní podmínky jsou, jenž je poněkud nešťastný. "Smluvní podmínky jsou součástí cestovní smlouvy a zákazník s nimi při jejím podpisu vyslovuje souhlas. To dobré na tom je, že se alespoň při čtení nudného právního textu trochu pobaví," poznamenalá Votočka.