05.06.2025 14:00
05.06.2025 9:35
Kam o víkendu na akce v Plzeňském kraji?
04.06.2025 12:14
Krutost bez svědomí. V Holýšově někdo vyhodil koťata do kontejneru
Nekvalitně odvedenou práci kadeřníka můžete reklamovat
Nebyli jste spokojeni se sestřihem, účesem či obarvením vlasů od vašeho kadeřníka? Pokud je vaší odpověď ANO, nemusíte dílo na své hlavě odevzdaně přijmout, ale můžete požadovat bezplatnou nápravu či slevu z ceny…
Právo reklamovat službu kadeřníka má každý zákazník, který není spokojený s odvedenou prací ve své kštici, ať už se jedná o obarvení, stříhání, česání či prodloužení vlasů. Nespokojený zákazník by se však měl ozvat ihned a před zaplacením.
„Podle povahy vady je pak možné v prvé řadě žádat bezplatnou nápravu,“ vysvětluje vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený a dodává: „Není-li možné nedostatek odstranit, zákazník má právo požadovat slevu z ceny.“
Prevencí před nežádaným výsledkem by mělo být včasné vysvětlení přání, jak si úpravu svých vlasů představujete. Nejlepší je si přinést fotografii, podle které si vlasy přejete upravit. Po konzultaci s kadeřníkem by mělo dojít k dohodě, jak by mělo výsledné dílo vypadat.
„Ideální je kadeřníkovi podrobně vysvětlit, jakou má zákazník představu. Pokud je možné doplnit ji obrázky, je to vhodnější pro přesnou znalost tvaru a odstínu účesu,“ říká Lukáš Zelený. I samotný tvůrce by se měl vyjádřit, zdali výsledek bude odpovídat představě klientky či klienta, zejména s ohledem na kvalitu a původní barvu vlasů.
Pokud máte pocit, že kadeřník se při své práci ubírá nesprávným směrem, ihned jeho práci zaražte. V krajních případech můžete odstoupit od nepsané smlouvy. „V takovém případě je povinností klienta zaplatit práce do té doby již vykonané,“ upozorňuje Lukáš Zelený.
Jiná situace nastává, pokud dojde například ke škodě na klientově majetku (zabarvení oděvu) či na zdraví (vypadávání vlasů či nechtěné střihnutí). V takovém případě má zákazník právo na finanční kompenzaci. „Pro vyčíslení skutečné škody je nezbytné vše řádně zdokumentovat, případně kontaktovat podle potřeby i lékaře či soudního znalce, z jejichž zprávy může vycházet soud v následujícím sporu,“ uzavírá Zelený.
foto : Ilustrační