30.05.2025 11:29
30.05.2025 10:32
Klatovskou čeká proměna. Studie zahrnuje více stromů i méně aut - VIZUALIZACE
30.05.2025 8:41
Pozor, v Plzni dnes proběhne cvičení policie!
Pečlivě vybírejte cestovku a čtěte smlouvu
Pokud vybíráte dovolenou, pečlivě prostudujte cestovní kancelář a pořádně si ji prověřte. I smlouva je velmi důležitá. QAP vám dá pár tipů, jak se zachovat a na co si dát pozor.
Dovolená snů se vám snadno změní v peklo nebo minimálně zkazí pobyt na vysněném místě. Poradíme vám, na co si dát pozor už při výběru cestovky.
Pokud nemáte některou kancelář osobně vyzkoušenou, poptejte se známých, jejich osobní zkušenost vám pomůže. Také si na internetu vyhledejte recenze na danou cestovku.
Co by vás mělo varovat?
CK se často objevuje v médiích s informacemi o tom, že stěhuje klienty do jiných hotelů, její vedení je spojováno s krachem jiné kanceláře, nabízí zájezdy za podezřelé ceny. také může být opakovaně hodnocena záporně jinými klienty na netu. pokud CK žádá vysokou zálohu při koupi zájezdu s předstihem třeba rok, mění často plánované odlety či trasy cesty.
Pokud už máte vybráno, pak dejte pozor při podpisu smlouvy. Co má taková smlouva obsahovat?
Ve smlouvě by měla být popsána poloha hotelu, kategorie, stupeň vybavenosti a hlavní charakteristické znaky ubytování, dopravy i stravování.Mělo by tam být patro pokoje v hotelu, zda bude v autobuse toaleta, forma stravování popřípadě doplńkové výlety. požadavky na pokoj si nechte dopsat do smlouvy.
Problém na místě dovolené?
pokud zájezd nesplňuje podmínky, ať už se jedná o polohu hotelu, lokalitu či pokoje, řešte vše hned a na místě. Oznamte to delegátovi popřípadě zástupci cestovky. Kontakty si vyžádejte před odjezdem v CK. Vše na místě nafo´tte či natočte a stížnost vám musí podepsat delegát na místě. Když se nepodaří nedostatky odstranit, máte nárok zájezd po návratu reklamovat.
Pokud se bude CK vymlouvat na dodavatele, neberte to. Oni odpovídají za porušení závazků, které vyplývají z uzavřené smlouvy. A to i v případě, pokud jde o služby, které pro ni zajišťuje někdo jiný. Takže když majitel hotelu například vypustí bazén, reklamujte to u CK. Stejně tak i pokud dopravce změní trasu a bude po vás chtít příplatek za naftu.
QAP vám přeje hezkou dovolenou a doufáme, že naše tipy na místě dovolené nebudete potřebovat!