Při nákupu v e-shopech máte právo na vrácení zboží, nenechte se ošálit

29.03.2013 14:20

14 denní lhůtu na vrácení zboží máte v případě, když si zboží necháte poslat domů, ale také při osobním převzetí v provozovně. Druhou variantu však někteří obchodníci nechtějí uznat…

dtest

Pokud si objednáváte nějaké zboží z internetu, máte na rozdíl od nákupu v kamenném obchodu zákonné právo vrátit zboží bez udání důvodu do 14 dnů. Toto právo se nemění ani faktem, že si zboží vyzvednete osobně na prodejně.

Někteří prodejci však tuto variantu nechtějí uznat jako nákup po internetu a odmítají pak zákazníkům přiznat jim jejich právo na vrácení zboží.

„Záměr obchodníků je zřejmý. Předání balíčku s objednaným zbožím prezentují jako nákup v kamenném obchodě, aby nemuseli zákazníkovi přiznat zákonné právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Je ovšem zjevné, že se přesto o elektronický nákup jedná,“ říká vedoucí spotřebitelské poradny dTestu Lukáš Zelený.

Při koupi zboží v e-shopu však na rozdíl od kamenných obchodů nemáte možnost si výrobky prohlédnou a vyzkoušet, proto zde zákon stanovuje náhradní 14 denní lhůtu, během které si zákazník zboží prohlédne doma.

Při osobním odběru možnost vyzkoušet si výrobky většinou nemáme, jelikož zboží bývá zpravidla zabalené. „Pokud dojde k pouhému předání balíčku v kamenné prodejně, je to stejné jako například převzetí na poštovní přepážce,“ konstatuje Lukáš Zelený a upozorňuje: „Doporučujeme zákazníkům, aby namítli, že prodejce postupuje v rozporu se zákonem, a trvali na svém právu na odstoupení od smlouvy.“

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT