08.12.2025 14:21
Novoroční ohňostroj na plzeňském náměstí nebude. Nahradí ho videomapping
Plzeňané letos přivítají nový rok bez tradičního ohňostroje.
08.12.2025 14:21
Plzeňané letos přivítají nový rok bez tradičního ohňostroje.
08.12.2025 10:00
Stačí odpovědět na jednoduchou soutěžní otázku a můžete být mezi výherci!
07.12.2025 19:05
Mnozí zákazníci se setkali s tím, že i když odstoupili od kupní smlouvy dle svého platného nároku, nebyla jim vrácena plná částka. Zákazník byl z ceny strhnut například poplatek za platbu kartou.
Obchodníkům ukládá zákon povinnost, vrátit zákazníkovi plnou kupní cenu za zboží, odstoupí-li smlouvy. Někteří obchodníci však „trestají“ spotřebitele za odstoupení od smlouvy tím, že mu naúčtují nové poplatky, o které mu sníží vrácenou částku.
Obchodníci si účtují například poplatek hrazený bance za platbu kartou, poplatek, který odvádí slevovému portálu za zprostředkování prodeje nebo požadují uhrazení částky za dobu používání zboží a opotřebení výrobku.
„Prodejci takovým jednáním porušují zákon. V podstatě sankcionují zákazníky za využití jejich práva odstoupit od smlouvy,“ upozorňuje vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený a dodává: „Veškeré náklady spojené s reklamou, zprostředkováním a realizací prodeje či následné odstraňování vad zboží v záruční době je záležitostí podnikatele. Ten své náklady může zohlednit jedině v ceně zboží či služby.“
Právo na odstoupení od smlouvy vzniká zákazníkovi například tehdy, dodá-li mu podnikatel nefunkční věc, či opakovaně a neúspěšně odstraňuje stále stejnou závadu. Odstoupením od smlouvy vzniká právo na vrácení zaplacené kupní ceny v plné výši. „Dojde-li ke krácení sumy ze strany prodejce, měl by jej poškozený vyzvat k vydání neoprávněně zadržované částky,“ uvádí Lukáš Zelený.
Zdroj: DTest