Při vracení zboží do e-shopu, máte nárok na vrácení poštovného!

05.10.2011 11:15

E-shopy musí vracet nejen kupní cenu, ale i poštovné! Podle zjištění časopisu D-test to ale téměř žádný český e-shop nedělá a zákazníci se tomu zatím nebrání, protože neví, že takové právo mají!

České e-shopy spotřebitelům v případě odstoupení od smlouvy vrací nižší částky než by měly. Podle rozhodnutí Evropského soudního dvora totiž musí vracet nejen cenu zboží, ale i poštovné.

E-shopy musí vracet nejen kupní cenu, ale i poštovné! "Povinností e-shopů je vrátit nejen kupní cenu za zboží, ale i částku, kterou spotřebitel uhradil jako poštovné, případně balné a další náklady, za cestu zboží od prodejce k němu," řekl Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodal: "Spotřebitel ze zákona nese pouze náklady spojené s vrácením zboží, tedy za zaslání zboží zpět prodejci."

Z testu smluvních podmínek českých e-shopů, který dTest uskutečnil, vyplynulo, že prodejci nerespektují výklad Evropského soudního dvora. "V rozporu se zákonem totiž spotřebitelům, kteří odstoupili od smlouvy ve 14 dnech od převzetí zboží, vrací nižší částku, než by měli. Většina zákazníků se však těchto částek vůbec nedomáhá, protože netuší, že je mají právo požadovat. Internetové obchody však budou muset svou praxi změnit. V opačném případě jim hrozí citelná sankce ze strany České obchodní inspekce," poznamenal Votočka a dodal, že se tím pádem dá očekávat zvýšení cen zboží nabízeného na internetu, protože internetové obchody budou muset pokrýt náklady vzniklé vracením poštovného. "Dále předpokládáme, že daleko více lidí bude nyní využívat svého práva od smlouvy odstoupit, neboť tak budou moci nově činit s minimální finanční ztrátou."

Na www.dtest.cz/vracenecastky najdete podrobnější informace o právech a povinostech spotřebitele v případě odstupování od smluv uzavřených přes internet a přehled převážně neplatných ustanovení týkající se odstupování od smluv a vracení peněz u 14 významných e-shop!

Zdroj: www.dtest.cz

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT