Příručka pro naivní seniory, aby neskočili na špek prodejcům, je na světě

20.10.2011 10:29

Časopis dTest dal dohromady příručku, kteou byste měli pořídit vašim babičkám i dědům. Týká se především toho, jak neskočit na špek prodejcům na předváděcích akcích.

dtest

Téměř bezcenné zboží zakoupené za několik desítek tisíc korun, nekonající se zázračné účinky výrobků, vyhlídka na dlouholeté dluhy. To jsou bohužel časté výsledky předváděcích akcí a podomních prodejů zaměřených zejména na starší občany. Časopis dTest v reakci na tyto případy vydal brožuru ´Jak nespadnout do pasti´, která by se měla stát součástí základní výbavy seniorů. Současně apeluje i na jejich příbuzné a blízké: Přemluvte babičku a dědu k jejímu přečtení dříve, než budou přemluveni k pochybné koupi!

Právníci dTestu de téměř denně setkávají s nešťastnými seniory, kteří jsou v pro ně bezvýchodné situaci po ´výhodné koupi ´ z nějaké předváděcí akce. "Dle našich zkušeností je na účastníky podobných akcí často vyvíjen velmi tvrdý nátlak, kterému by mohl podlehnout nejeden z nás," podotýká koordinátorka poradenské linky dTestu Martina Vernerová.

S finanční pomocí Ministerstva průmyslu a obchodu připravil a vydal dTest brožuru Jak nespadnout do pasti, ve které odhaluje zákeřné triky a manipulativní postupy prodejců mimo kamenné obchody, pomáhá je rozpoznat, vyhnout se jim a radí i v případech, kdy už k uzavření podobného obchodu došlo. "Distribuci stotisícového nákladu publikace jsme zaměřili především na obce, jejich sociální odbory a organizace zabývající se péčí o seniory. Oslovili jsme již několik set subjektů a nabízíme možnost distribuce i pro další zájemce," uvádí Vernerová. Především pro jednotlivce pak dTest nabízí možnost bezplatného zaslání publikace na stránkách časopisu.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT