Reklamujete? Náklady na přepravu hradí prodejce!

21.07.2012 12:00

Reklamace je dnes již běžnou záležitostí. Kdo ovšem hradí náklady na odvoz objemného zboží jako je pračka nebo lednička? Qap.cz pátral za vás.

Koupili jste si nový nábytek nebo domácí spotřebič a ten nefunguje tak, jak by měl. To není žádný neobvyklý scénář. V takovém případě máte jako zákazník v rámci uzavřeného smluvního vztahu uplatnit reklamaci.

Ta se uplatňuje u prodejce, u něhož bylo zboží zakoupeno, případně v servisní opravně, která je pro záruční opravy uvedena v záručním listě. Kdo ovšem hradí náklady spojené s přepravou porouchaného výrobku většího objemu, jako je například pračka nebo myčka?

Celá řada zákazníků se nechá od reklamace odradit pouhou představou přemístění zboží zpět do prodejny, a pokud se jedná o drobnou závadu, raději ji dále trpí nebo se pokusí o opravu svépomocí. Jak upozorňuje časopis dTest, většina zákazníků netuší, že náklady v tomto případě mají být hrazeny prodejcem.

Je-li u reklamovaného výrobku vada prokázána, povinnost hradit náklady spojené s přepravou výrobku na prodejnu jdou za prodejcem.

Pokud má zákazník obtíže spojené s přemístěním reklamovaného výrobku na prodejnu, je na místě požadovat výjezd reklamačního pracovníka, případně požádat prodejce o odvoz zboží.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT