V testu zase propadly dětské autosedačky

05.06.2012 8:45

Časopis dTest  se soustředil na dětské autosedačky. Opět jich několik neprošlo, kupodivu se ale nenašly žádné zvýšené obsahy škodlivých látek.

Tentokrát se časopis dTest rozhodl otestovat 29 dětských autosedaček. Nedostatky se našly hlavně v nedostatečné ochraně  při bočním a čelním nárazu.

V testu zcela propadla nafukovací autosedačka českého výrobce Gumotex. Pozitivní zprávou je, že tentokrát nebyly v testovaných výrobcích nalezeny vysoké obsahy škodlivých chemických látek. Výrobci zjevně zareagovali na nelichotivé výsledky loňského roku.

Varování časopisu směřuje především k autosedačkám, u kterých lze ve shodě s návodem oddělit zádovou opěrku a děti vozit jen na podsedáku, z testovaných například Graco Junior Maxi a Graco Logico L. Při takové přepravě existuje totiž velmi vysoké riziko vážného zranění hlavy dítěte při nárazu na spodní hranu okénka dveří. Nebezpečí číhá i na prcky do 18 kg hmotnosti, budou-li cestovat v sedačce Peg Pérego Viaggio convertible. Při čelním nárazu dochází k ohrožení hlavy a krku, neboť uvedený výrobek trpí konstrukční vadou.

Nevyhovuje ani nafukovací autosedačka Gumotex

Mezi nevyhovujícími výrobky je i nafukovací autosedačka Gumotex Bedi, která je určena pro děti od 15 do 36 kg. "Před tímto výrobkem jsme varovali již v době jeho uvedení na trh v roce 2009," připomíná Václav Beneš z časopisu dTest. "Výsledky zkoušek, které probíhají při rychlosti 50 kilometrů za hodinu, naše tehdejší obavy potvrdily," dodává. Při čelním nárazu se figuríně , která simulovala tříleté dítě, zařízl bezpečnostní pás do krku, figuríně vzrůstem odpovídající desetiletému dítěti se pás zařízl do břicha. Při bočním nárazu je v ohrožení jak hlava, tak i ramena dítěte. U sedačky je téměř nemožné zajistit správné vedení bezpečnostních pásů. "Ačkoliv autosedačce Gumotex Bedi byla udělena homologace, mnozí odborníci jsou toho názoru, že nafukovací sedačku je podle požadavků platné legislativy nemožné homologovat," uvádí Beneš.

ilustrační foto

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT