Varování před praktikami na předváděcích akcích

09.03.2012 11:18

Stále dokola se objevují nekalé praktiky společností na předváděcích akcích, kde nutí klienty k podpisu nevýhodných smluv. Časopis dTest varuje před MERPEX TRADE, s.r.o, na kterou je nejvíce stížností.

dtest

Nekalé praktiky prodejců na předváděcích akcích jsou častým tématem. Časopis dTest nyní varuje přímo před konkrétní společností, na kterou je nejvíce stížností.

Právě na spotřebitelský časopis se obracejí naštvaní zákazníci povedených společností, které pod nátlakem nutí i několik hodin podepsat zákazníky nevýhodné smlouvy. Pochybné jsou i slibované dárky, které ani mnohdy klienti nedostanou.

Jednou ze společností, na kterou právní poradci spotřebitelského časopisu dTest slýchají poslední dobou stížnosti nejčastěji, je MERPEX TRADE, s.r.o. Vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený k jejím praktikám uvádí: "Podle informací od klientů vše začíná zpravidla pozvánkou na kulturní akci a příslibem hodnotných dárků. Spotřebitelé se nechají zlákat, následně ale hovoří o agresivním chování prodejců a až pětihodinovém nátlaku k uzavření nevýhodných smluv. Posléze u nás hledají radu, jak se z nepříjemné situace dostat.“

Odstoupit od smlouvy obvykle ale nejde

Odstoupení od smlouvy ale často není možné, neboť klienti jsou spolu s podpisem smlouvy zpravidla donuceni podepsat i ustanovení, ve kterém potvrzují, že si sjednali návštěvu prodávajícího za účelem objednávky. Toto obejití zákona znemožňuje vrácení zboží, což je u smluv uzavřených na předváděcích akcích jinak možné. Spolu s navazující úvěrovou smlouvou se kupující dostávají do kolotoče nevýhodných splátek, a často i dluhů.

Dárky? někdy na ně nedojde

Slibované hodnotné dary se na místě promění například v malé balení pracího prášku v hodnotě pár korun, případně několik krabicových vín pro všechny, o které se musí zákazníci v případě zájmu doslova porvat. "Klienti jsou dle svých slov vystaveni velmi nepříjemnému a ponižujícímu jednání. Společnost MERPEX TRADE, s.r.o. přitom neváhá vybírat na své akce vstupné,“ uvádí Zelený.

Pokud chcete dostat pár rad, jak nenaletět prodejcům, můžete si o ně napsat na adresu dTestu zde.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT