02.06.2025 13:10
02.06.2025 10:22
Řidiči, pozor! Silnice z Rokycan na Ejpovice je neprůjezdná
02.06.2025 9:28
Hudba, koně, zábava a dobrý skutek! Přijďte podpořit Středisko Víteček
Vybíráte ještě dovolenou? Přečtěte si pečlivě smlouvu!
Spotřebitelé běžně podepisují smlouvy, aniž by si důkladně četli obchodní podmínky. Výjimkou není ani oblast cestování. A přitom pouhé přečtení dokumentu by mohlo zákazníky předem upozornit na různé nepříjemnosti.

Obchodní podmínky cestovních kanceláří mohou napovědět mnohé o očekávané dovolené. Kdyby je zákazníci pozorně četli, nedohadovali by se v průběhu dovolené či po ní s cestovní kanceláří, že například strava typu all inclusive byla vymezena jen na určité hodiny, třílůžkový pokoj byl pouze pokojem dvoulůžkovým s přistýlkou v podobě palandy, případně že klimatizace nefungovala, neboť obchodní podmínky připouštěly její fungování jen v určitých měsících.
"Klienti by si jistě v mnoha případech rozmysleli, zda chtějí dovolenou s různými nepraktickými omezeními podstoupit, často ovšem podepisují smlouvy bez čtení příloh a vzápětí jsou zklamáni," uvedl vedoucí právní poradny občanského sdružení dTest Lukáš Zelený.
Stěžovat si na něco, co zákazník sám potvrdil svým podpisem, je ovšem velmi problematické.
"Pokud se nejedná o vysloveně nezákonné ustanovení obchodních podmínek, zbývá pak už jen spolehnout se na dobrou vůli delegátů, kteří mohou zákazníkům zajistit vyšší komfort. Doporučujeme také nespoléhat se jen na sliby pracovníků cestovní kanceláře. Pokud nemají totéž zákazníci napsané ve smlouvě, služba poskytnuta být může, ale nárok na ni těžko prokážou," pokračuje Zelený.