QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Zboží přišlo poškozené? Nápravu musí zjednat prodejce!

12.08.2011 9:17

Přišlo Vám objednané zboží z internetového obchodu poškozené nebo jinak vadné a prodejce se k odpovědnosti nechce znát? Podle zákona můžete zboží vrátit a požadovat zpátky peníze i za přepravu zásilky!

Přišlo Vám objednané zboží z internetového obchodu poškozené nebo jinak vadné a prodejce se k odpovědnosti nechce znát? Je to jen nepěkný trik. Podle zákona totiž můžete zboží vrátit a požadovat zpátky peníze i za přepravu zásilky!

Mnohým z nás se již stalo, že zboží objednané z internetového obchodu přijde poškozené či jinak vadné a zákazník se ocitá v pasti mezi prodejcem a přepravcem, kteří spolu bojují o to, kdo nese odpovědnost. V nejhorším případě je dokonce vše svedeno na zákazníka. "Desítky stížností na poradenské lince časopisu dTest - 299 149 009 - ukazují na stoupající trend tohoto jevu i u etablovaných prodejců a neznalost zákazníků. Zákon totiž hovoří zcela jasně – nápravu musí zjednat prodejce," uvedl Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest s tím, že typický případ potkal zákaznici, která si objednala sedací soupravu od jedné velké nábytkářské firmy. Po vybalení objevila roztržený potah. Ozvala se tedy prodejci a očekávala omluvu a urychlenou nápravu. Místo toho však přišlo zamítnutí jejího nároku s tím, že věc si měla zkontrolovat při převzetí a poškozenou zásilku vůbec nepřebírat, o čemž ostatně byla informována ve smluvních podmínkách.

"Uložení povinnosti zkontrolovat si zboží při přebírce spojené se ztrátou práva jeho vady reklamovat či jej vrátit je dle našeho průzkumu nejčastější nešvar i těch největších českých internetových prodejců. Ten bohužel přerostl v jakýsi standard, který spotřebiteli ani nepřipadá nezákonný," řekl Votočka a dodal: "Zákon ale hovoří jasně. Prodejce odpovídá za to, že zboží bude v okamžiku převzetí v souladu s kupní smlouvou, tedy nepoškozené a funkční. A to bez ohledu na to, zda pro něj přepravu zajišťuje nějaký třetí subjekt!"  Zákaznice tak nejenže měla s reklamací uspět, ale dokonce mohla zboží ve 14 denní lhůtě vrátit a požadovat zpět kupní cenu i náklady spojené s cestou zásilky oběma směry.

"Pro tyto případy jsme po spotřebitele připravili účinnou obranu, vzorový dopis odstoupení od smlouvy s propracovanou argumentací, který je ke stažení zdarma," odkázal Votočka na  na www.dtest.cz.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima