15.07.2025 18:29
15.07.2025 14:29
Sportmanie, famfrpál i miliony pro kluby. Radní Tomáš Morávek otevřeně o sportu v Plzni
15.07.2025 12:49
Parkourová legenda Jay Fox i jógový maraton. Krašovská chystá zajímavé akce
Zvýhodněné volání podle O2? Až o 46 % vyšší cena!
S touto alarmující informací přišel časopis dTest, který zjistil, že společnost O2 používá nehorázným způsobem klamavou reklamu k tomu, aby si získala přízeň nových klientů.

Předvánoční období nebývá vždy jen svátkem klidu a pohody, ale také všelijakých reklamních akcí mnohých obchodních společností, které nejsou vždy k zákazníkům zcela korektní.
Obdobným případem je Telefónica O2, která místo inzerovaného "akčního zvýhodnění tarifu" naopak ceny „akčně“ zdražuje. „Společnost Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 %, a přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu,“ říká Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest.
Zdražení tarifů je patrné také u T-Mobilu, ale ten nárůst ceny alespoň neinzeruje jako „zvýhodněný tarif“. Přehled o vývoji cen mobilních operátorů zveřejňuje časopis dTest na kalkulačce tarifů, dostupné na www.dtest.cz/tarify.
Další z vypočítavých tahů společnosti O2 je také podávání klamavých informací od operátorů a jiné podmínky v hotové smlouvě, podotýká Borovička. V obou případech se jedná o porušení zákona.