Olympiáda techniky v Plzni měla letos rekordní účast - FOTKY

22.05.2019 19:18

V úterý 21. května se konal třináctý ročník mezinárodní přehlídky prací učitelů technických předmětů. Olympiáda techniky se konala v Moving Station a zúčastnilo se jí rekordních 61 studentů!

Studentka FPE ZČU Kateřina Sýkorová (vpravo) získala s botanickým dominem 3. místo.
Studentka FPE ZČU Kateřina Sýkorová (vpravo) získala s botanickým dominem 3. místo.Studentka FE ZČU Kristýna Vonásková představila pomůcku nazvanou didaktické prkénko.Nožní svěrák Aleše Lindovského získal 3. místo.Studentky z Polska předvedli tradiční techniku filcování a odvážejí si první místo.Studentka FPE ZČU Veronika Gabrielová se svým modelem domu pro měření termokamerou.

Olympiádu techniky Plzeň uspořádala katedra matematiky, fyziky a technické výchovy Fakulty pedagogické ZČU v Plzni. Akce, která umožňuje výměnu zkušeností mezi studenty učitelských oborů zaměřených na techniku, se zúčastnilo letos 61 studenti z patnácti univerzit ze šesti států. 

Z domácích studentů byla nejúspěšnější Světlana Stolaříková, která získala první místo s didakticky zaměřenou prací věnující se rozvoji prostorové orientace u dětí v mateřských školách.

První místo v rámci prací technicko-didaktických získaly Magdalena Czepiel a Maria Kurecka z Polska za projekt Od vlny až po šaty - středověká móda. Jako druhý se umístil Kuzmin Artyom Yurevich z Ruska za umělecké zpracování dřeva při výcviku studentů v předmětu Technologie. O třetí místo se dělí studenti Západočeské univerzity Kateřina Sýkorová s unikátním botanickým dominem a Aleš Lindovský, který soutěžil s konstrukcí historického nožního svěráku, zvaného dědek.

V sekci technicko-didaktických prací studenti představili řadu zajímavých výukových pomůcek. Odbornou porotu zaujal koncept didaktického prkénka pro demonstraci časových údajů Kristýny Vonáskové nebo domeček pro měření úhrnu srážek a prostupů tepla pomocí termokamery studentky Veroniky Gabrielové. Studenti z Masarykovy univerzity v Brně představili model řízení dopravy na železnici, jejich kolegové z univerzity v polském Rzeszówe přivezli model koloběhu vody v přírodě.

„V sekci prací multimediálně a didakticky zaměřených jsme mohli vidět našeho studenta Pavla Hubeného s cyklem videí z oblasti kovářského řemesla, studentku z Ruska Varvaru Studentovu s projektovou výukou technických předmětů či řecké duo ve složení Maria Mitroulia a Athina Nikou s aktivitami v rámci Internetu věcí,“ popisuje člen organizačního týmu z Fakulty pedagogické ZČU Jan Krotký.

Absolutním vítězem v sekci multimediálních a didaktických prací se stal Jan Fiala z Univerzity Karlovy s projektem pro rozvoj algoritmického myšlení. První místo v didaktické podsekci obsadila studentka ZČU Světlana Stolaříková za práci věnující se rozvoji prostorové orientace u dětí v mateřských školách. O druhé místo se dělila studentka ZČU Hana Kučerová s prací Výsledky ve výzkumu sledování funkční kreativity u žáků se studentkou z Ruska Nurievou Ramilevnou, která se zabývala online platformami nejen pro výuku jazyků. Třetí místo získali Christos Zotos z Řecka za program pro seberegulaci při přípravě učitelů a Anton Shamyshev z Ruska za software pro správu konferencí. Speciální cenu za projekt směřující k rozvoji digitální gramotnosti získali studenti ZČU Eliška Benešová a Miroslav Zíka za web s projekty pro kreativní fotografování.

Olympiádu techniky zakončili ve středu 22. května inspirativními přednáškami Ján Bajtoš a Zlatice Huľová a následně workshop v plzeňské Techmanii. Olympiáda se konala pod záštitou primátora města Plzně Martina Baxy, rektora Západočeské univerzity v Plzni Miroslava Holečka a děkana Fakulty pedagogické ZČU Miroslava Randy.

FOTO: ZČU

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT