13.12.2024 17:56
13.12.2024 13:24
Plzeňští strážníci pomohli muži, který pomýšlel na sebevraždu
13.12.2024 9:22
Bazén v nové nafukovací hale na Slovanech se otevírá veřejnosti - FOTKY
Příběh konstruktéra leteckých interiérů pro Airbus
Známá plzeňská Firma Safran Cabin CZ se zaměřuje na výrobu leteckých interiérů. Vyzpovídali jsme pana Kolomana Kanyicsku z oddělení engineeringu, aby nám řekl o práci v Safranu a firmu trochu přiblížil.
Firma Safran Cabin CZ se zaměřuje na výrobu kuchyňských modulů, šatních skříní a toaletních jednotek do letadel Airbus. Loni Safran oslavil 20 let a zakázky jim rozhodně nestojí. Pan Koloman Kanyicska z oddělení engineeringu představuje práci v Safranu a nechává nahlédnout do zákulisí firmy.
Vzpomenete si na vaše začátky v Safranu? Proč jste se rozhodl pracovat právě tady?
„Pro Safran, tehdy ještě Zodiac, pracuji čtyři roky. Původně jsem nastoupil na pozici systémového konstruktéra. Ještě ve zkušebce jsem ale zjistil, že se hledá vedoucí do oddělení konstrukce. Tak jsem této příležitosti využil a přihlásil se do výběrového řízení. To jsem vyhrál a dostal se tak na pozici vedoucího konstrukce. Do Safranu jsem šel hlavně s myšlenkou zkusit něco úplně nového a vybral jsem si dobře. Je to rozmanitá práce a rozhodně něco jiného, než třeba automotive,“
Jaká je vaše úloha v Safranu? Co vše děláte a máte na starosti?
„V Safranu aktuálně zastávám pozici group leadera v konstrukci se zaměřením primárně na zákaznické objednávky. Starám se o tým 30 lidí, jak interních tak externích. Můj tým je momentálně rozdělen do 5 skupin a každá skupina řeší odlišné věci – od zákaznických projektů až po requesty přímo od Airbusu. Já pak řeším kapacity a případné posuny projektů. Mám na starosti docházku, bonusy, rozvíjení znalostí a zkušeností i kvalifikací lidí v týmu. Nejvíce klíčová je ovšem komunikace s týmem. Snažím se každému věnovat alespoň chvilku pokaždé, když se vidíme. To bylo obtížné hlavně v dobách lockdownu, kdy jsme byli celý tým dva měsíce doma na home office. Ale zvládli jsme to a jsme úspěšně zpět v klasickém pracovním nasazení,“
Jak vypadá váš běžný pracovní den v Safranu?
„Můj běžný pracovní den začíná půl litrem vody a kávou. V kanceláři jsem většinou dřív než zbytek vedení, a tak si dělám práci, na kterou pak přes den není tolik času. Kouknu na OTD (on time delivery) jak si vede můj tým a co musíme dneska zvládnout. Zkontroluji docházku, jestli vše sedí. Každé úterý a čtvrtek máme 30 minut. poradu se zástupci mého oddělení, kde řešíme operativní věci a snažíme se podchytit možné problémy. Pak následuje zastávka u kávovaru na další kafe a já se vydávám mezi kolegy zjistit, jaká je nálada v týmu, případně jestli někdo nemá nějaký problém a vše běží tak jak má. A začíná denní rutina. Meeting s QRQC (řešení problémů) na úrovni core engineeringu, další s vedoucím projekťákem, kde se většinou dozvím, že je potřeba něco stihnout dříve, než bylo původně domluveno. To už je taková klasika, která mě osobně vlastně baví. Po zbytek dne řešíme většinou možnosti zlepšení, jak přenášet naše zkušenosti a jakým směrem bychom se měli ubírat. Probíhá kontrola hlídaných hodnot, i jestli doručujeme hotové výrobky zákazníkovi včas. Počítáme, kolik nás to celé stálo práce, času i případných chyb, které se musejí opravit,“
Co vás na práci v Safran baví?
„První co mě napadlo je ta známá hláška. ‚Na mé práci mě baví ta rozmanitost - nikdy nevím, kdo mě naštve jako první‘. Teď ale vážně... Práce v Safranu mě baví, každý den se řeší trochu jiné téma, je to vážně rozmanité. Oceňuji, že využiju angličtinu na denní bázi, člověk v ní alespoň nezakrní. Nejvíc si ale cením svého týmu, s kolegy jsme sice každý trochu jiný, ale navzájem se doplňujeme. Kolektiv bych neměnil a rozhodně nelituji, že jsem tuto pozici vzal,“
Využíváte benefity, které Safran nabízí?
„Využívám hlavně benefitní kartu na nákupy v lékárně nebo multisportku do posilovny a na fyzio a masáže. Fajn benefit do budoucna je i příspěvek na penzijko. A hodí se i příspěvek na benzín a stravenky,“
Doporučil byste práci v Safran někomu známému? Co by mohl prací pro Safran potenciálně získat?
„Určitě bych práci u nás doporučil. V Safranu když člověk chce, může se dostat i za hranice naší plzeňské pobočky, jak kariérně, tak i znalostně. Kariérně se může uplatnit i na jiné pobočce, ať už v roli manažera, tak i třeba senior konstruktéra. Znalostně se pak například člověk podívá do Airbusu a uvidí, jak vypadá letadlo bez sedaček a interiéru a má možnost rozšířit svoje znalosti nejen o ‚kuchyňkách‘,“ uzavírá Koloman Kanyicska.
Safran do svých řad hledá nové kolegy do výroby i do oddělení engineeringu. Aktuální seznam nabíraných pozic najdete na stránkách delamedoletadel.cz v sekci kariéra.
foto: Safran Cabin CZ