Auto CB ŠKODA nový SUPERB
QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

19.05.2024 16:02

Bouralo se na dálnici D5, auto narazilo do svodidel na km 114 ve směru na Prahu. Jeden pruh je neprůjezdný.

Další nehoda je u Chotíkova na silnici 20, střetla se dvě auta. Nehoda je bez zranění

Triatlonisté trénují osaměle, ale chybí jim bazén!

28.03.2020 10:59

Běhají sami v lese, jezdí na kole a bazén nahrazují cvičením s posilováním plaveckých svalů. Vše konzultují na dálku s Tomášem Plojharem, trenérem Triatlonové akademie v Plzni.

stažený soubor
stažený soubor (1)stažený soubor (14)stažený soubor

Zákaz setkávání nesou těžce i sportovci. Plzeňská triatlonová akademie si pod vedením trenéra Tomáš Plojhara domluvila inviduální tréninky s možností konzultace na sociálních sítích či telefonicky.

"Sportovci prostě pohyb potřebují," říká trenér Triatlonové akademie Plzeň Tomáš Plojhar.

"Podle mého názoru je velmi důležité si říct, jestli mi současná situace stojí za to, jít ven a sportovat. Mám takový pocit, že se opět vyrojila spousta rádoby sportovců, kteří se chtějí za každou cenu dostat ven a sportovat, vyfotit se, jak makají v karanténě, často pak nadávají, že na stezce bylo moc lidí, že neměli roušku nebo tak něco a zalezou zpět domů. Já říkám, pokud se nějak systematicky nepřipravujete na závody, nechoďte ven jen pro fotku. Běžte se projít nebo proběhnout, ale jen lehce, abychom tolik nezatěžovali organismus a nevystavovali ho nebezpečí nákazy," vzkazuje všem Plojhar.


Sportovci musí být obezřetní. "Ti, kteří se připravují sami bez trenéra, by si měli dát pozor na přetrénování. Více času na trénink neznamená, že si můžete takzvaně více naložit, trénujte úplně stejně jako doteď, čas navíc věnujte spíše regeneraci, protahování, posilování středu těla. Jednoduše řečeno, využijte volno k péči o své tělo po zdravotní stránce. Moji svěřenci to mají systematicky naplánované na každý den, každý týden, každý měsíc. Jdu trochu proti způsobu trénování, který prosazuje většina amatérských sportovních skupin, které se často podle systému vůbec nepřipravují. Pokud trénují podle nějakého dlouhodobého plánu, celý koncept přípravy padá ve chvíli, kdy svěřenci nedodržují stoprocentní docházku a není tak možné dosáhnout tíženého cíle. Teď většina těchto skupin pozastavila svůj provoz, jelikož se lidé nemohou shromažďovat, tím opět klesá výkonnost klientů a po zrušení karantény budou opět začínat od znovu, a to je velká škoda," vysvětluje trenér Tomáš Plojhar a připomíná možnosti konzultací.

"Klidně se mi ozvěte. Máme velké štěstí, že nám dnešní doba umožňuje komunikaci po internetu a telefon, Skype, What-sUp, díky tomu můžu neustále komunikovat se svými svěřenci, vysvětlit jim náplň tréninku, reagovat na případné potíže, pobavit se s nimi. Výhodou systematického tréninku je, že všechny své svěřence dokonale znám a vím co jim vyhovuje, co jim za trénink napsat. Musí je to v téhle nelehké době hlavně bavit, aby u toho zůstali a při tom posouvali svou výkonnost. Všechno je o individuálním přístupu," dodal.

Triatlonisté mají ovšem hodně omezené možnosti, co se týče plavání, zatímco běh či jízda na kole se dá uskutečnit, plavání se stalo velkým problémem, protože bazény jsou zavřené. Na plavání v přírodě zatím nejsou zrovna příznivé teploty.

"Je to trochu problém. Běhat se dá i mimo atletický stadion. Snažím se svoje klienti posílat do přírody, do lesů, kde většinou nikdo není. Často mají teď v plánu tzv. “ fartlek” běhy - střídání rychlostí běhu. Dál tam jsou opakované výběhy do kopce, schody v dané intenzitě, z důvodu rozvoje síly a koordinace. U kola je to o trochu složitější, některým nevadí chladnější počasí, a tak vyrazí ven, tam není co řešit. Pokud svěřencům vadí chladnější počasí, šlapou doma v obýváku na cyklistickém trenažéru. Tam se snažím opět o zábavu, aby ten trénink byl pestrý a aby je bavil, protože šlapat dvě či tři hodiny v kuse na místě, není žádná legrace. Ale opakuji, musí to mít hlavu a patu a musí se to hodit do přípravy. U plavání je to vůbec nejsložitější. Nemáme k dispozici bazény, voda v rybnících je zatím jen na otužování, nikoliv na delší plavání. Vypomáháme si plaveckými odporovými gumami, ex-pandéry, gumami z gumicuků a nestabilními podložkami (balanční podložky, bosu). Trénink spočívá v posilování plaveckých svalů a v imitaci plavecké záběru. Víc teď nezmůžeme," říká Tomáš Plojhar, osobní trenér TP-training, trenér Triatlonové akademie Plzeň.


Foto: Martina Sihelská a Tomáš Plojhar
 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT