Rekonstrukce mostu přes Hracholusky začala, na trati je výluka

24.07.2018 11:12

V pondělí 23. července odstartovala rekonstrukce železničního mostu přes Hracholusky. Pňovanský most se bude opravovat až do poloviny listopadu.

Pňovanský most - vizualizace archiv TOP CON SERVIS zdroj - bezdruzickalokalka.cz Pňovanský most - vizualizace archiv TOP CON SERVIS zdroj - bezdruzickalokalka.cz
Pňovanský most - vizualizace archiv TOP CON SERVIS zdroj - bezdruzickalokalka.czpnovansky most_foto Martina Sihelska (2)pnovansky most_foto Martina Sihelska (1)pnovansky most_foto Martina Sihelska (4)pnovansky most_foto Martina Sihelska (6)pnovansky most_foto Martina Sihelska (7)pnovansky most_foto Martina Sihelska (5)

Přípravy na čtyřměsíční rekonstrukci mostu se rozběhly už na počátku letošního roku. Zázemí kolem mostu se začalo připravovat v únoru, v březnu došlo na prořezávku vegetace na bezdružické straně mostu a v květnu už se zahájily práce na sanaci zdiva pilířů.

Most je uzavřen od pondělí 23. července, na trati je úplná výluka až do 19. listopadu.

Stavba se dotkne i provozu parníku na přehradě Hracholusky. Ten bude od 31. července jezdit jen v úseku mezi hrází a železničním mostem. V místě nebude zastávka, loď se před ním jen otočí a popluje nazpět.

Po dobu výluky je doprava v úseku Pňovany – Bezdružice následující:
Osobní vlaky Plzeň – Bezdružice jsou ze stanice Pňovany vedeny do stanice Stříbro, kde je zajištěn přestup na autobusy náhradní dopravy.

Náhradní autobusová doprava bude provozována ve dvou linkách:
• linka jede přímo do Cebivi a dále obsluhuje zastávky do Bezdružic
• linka obsluhuje všechny zastávky do Blouhoust

Zastávky Břetislav a Kokašice jsou autobusy náhradní dopravy obsluhovány v opačném pořadí.
Zastávky Lomnička, Trpísty a Blahousty jsou autobusy náhradní dopravy obsluhována ve změněném pořadí.

 

Na konci června proběhlo pro milovníky mostů a železnice slavnostní nasvícení mostu a fotografování. Smlouva o zhotovení díla byla podepsána mezi Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a vedoucí zhotovitelskou firmou Stavby mostů Praha a.s. (SMP) na počátku roku 2018. Dílce ocelové konstrukce vyrábí firma MCE Slaný.

Most je starý 118 let, ocelová konstrukce mostu je silně napadená korozí. Jde o jednu z nejstarších ocelových konstrukcí na železničním mostu u nás, vyrobena byla v letech  1899/1900. Naposledy byl most rekonstruován v roce 1973.

O opravě mostu se mluví už několik let, původně se měla ocelová konstrukce jen opravit. Od toho se ale kvůli náročnosti a nepříliš velké efektivitě upustilo. Nakonec se tedy zvolila cesta nových mostních konstrukcí. Přibýt má také nová lávka pro pěší a cyklisty.

FOTO: Vizualizace mostu a lávky po rekonstrukci - archiv společnosti TOP CON SERVIS s.r.o. ú zdroj www.bezdruzickalokalka.cz

Další fotografie mostu z února 2018 - Martina Sihelská
 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT