14.12.2024 17:34
14.12.2024 12:23
Betlém na náměstí Republiky už brzy doplní Jezulátko. Tradiční průvod vyjde od biskupství
14.12.2024 10:12
Tragická dopravní nehoda u Plzně. Chodec střet s vozidlem nepřežil
Bezdomovci a špatný vzduch! To vadí cestujícím MHD v Plzni nejvíc
Dopravní podniky v Plzni mají k dispozici výsledky průzkumu veřejného mínění, který probíhal na podzim. Podle výsledků je většina cestujících spokojená. Nejvíc jim vadí chování některých lidí a také vzduch ve vozech.
Plzeňské městské dopravní podniky si nechaly udělat průzkum spokojenosti cestujících a výsledky mluví jasně pro dopravní podniky. Většina cestujících je spokojená. Nejhůř hodnotili cestující chování některých lidí a také špatný vzduch ve vozech MHD.
Průzkum probíhal na podzim a data sbírali tazatelé na místech, kde je největší frekvence cestujících. "Z výsledků vyplývá, že největším problémem dopravy se stávají problémoví cestující a funkčnost MHD v její primární funkci jako problém příliš silně vnímána není. V oblasti hodnocení změn za poslední 2 až 3 roky můžeme obecně říci, že většina vlastností plzeňské MHD je hodnocena velmi pozitivně. Nepokojených cestujících je jen naprostá menšina," říká mluvčí společnosti Kateřina Fránová.
I když by se zdálo, že v posledních měsících by měli být cestující nejvíc rozzlobení kvůli rozsáhlým opravám v centru a omezením, ukázalo se, že problém vidí lidé úplně někde jinde. "Největším problémem plzeňské MHD nejsou její funkční atributy jako je jízdní řád nebo rychlost dopravy, ale špatná kvalita ovzduší ve vozech (bezdomovci) – jmenuje ji celkem 39 % osob a 13 % na prvním místě. Na dalším místě je chování spolucestujících a nedostatek prostoru ve vozech," doplnila mluvčí PMDP.
Pokud jde o posun k lepšímu za poslední roky, většina lidí sice má za to, že se nic nezměnilo, nicméně hned 44 procent si naopak myslí, že k posunu k lepšímu došlo. Naopak otevřeně o zhoršení stavu mluvilo jen 6 procent dotázaných. "Průzkumy mezi cestujícími PMDP realizují od roku 2006. Letos se uskutečnil v pořadí již osmý. Výsledky průzkumů využívají PMDP k dalšímu zlepšování služeb. Na základě výsledků průzkumů byly zavedeny nebo rozšířeny některé produkty, například v oblasti SMS jízdenek, realizují se speciální školení pro řidiče a další pracovníky takzvaně v přední linii a podobně," uzavírá Kateřina Fránová.
FOTO: ilustrační