31.05.2025 20:06
Na Plzeňsku proběhla jízda historických vozidel
Podívejte se na fotky
31.05.2025 20:06
Podívejte se na fotky
31.05.2025 13:28
31.05.2025 8:40 31.05.2025 11:53
Rekonstrukce Borské ulice v Plzni zásadně pokročila. Doprava se na frekventovanou silniční tepnu vrátí do konce listopadu.
Řidičům v Plzni se po dlouhých měsících už za pár týdnů uleví. Do konce listopadu budou opět jezdit Borskou ulicí, ovšem v novém režimu. Práce v místech rozsáhlé rekonstrukce v poslední době zásadně pokročily. Aktuálně už silnice, která bude čtyřproudová, dostává nový povrch.
Rekonstrukce Borské ulice v Plzni odstartovala letos na jaře a řadě řidičů přidělala pořádné vrásky na čele. Teď už to ale vypadá, že se blýská na lepší časy. Přestavba Borské jde v podstatě do finiše. Provoz by se do lokality měl vrátit už během pár týdnů.
"V těchto dnech probíhá v místě pokládka živičné směsi. Následovat budou práce Dopravního podniku a následně proběhne realizace dopravního značení. Puštění dopravy v Borské ulici předpokládáme do konce listopadu. Do června pak budou ještě probíhat drobné dokončovací práce, které již nebudou mít vliv na dopravu v místě," říká k aktuálnímu stavu rekonstrukce mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková.
Rekonstrukce Borské ulice: jedna z největších trolejových křižovatek v republice i zlepšení dopravní situace
Rekonstrukce Borské ulice byla z pohledu stavby velmi náročnou. "Celá akce zahrnuje nejen výměnu komunikace a povrchů, ale také kanalizační přípojky, které jsou tady v hloubce až 12 metrů. Dále také výměnu trakčních kabelů, výměnu veřejného osvětlení i chodníků a dalších záležitostí s tím spojených," popsal při zahájení rozsáhlé akce Jan Muzika, oblastní ředitel společnosti Eurovia.
V rámci rekonstrukce tak mimo jiné vznikla jedna z největších trolejových křižovatek u nás v křížení ulic Borská - Němejcova. Křižovatka je osazena šesti sestavami dálkově řízených elektrických rozbočovacích výhybek, šesti páry sjezdových výhybek a 12 sestavami trolejbusových křížení. Rozbočovací výhybky je možné automaticky ovládat z palubního počítače trolejbusu.
Rozšíření počtu jízdních pruhů by zase mělo ulevit řidičům, které na frekventovaném místě často trápily kolony. "Myslím si, že rozšíření je potřebné i v návaznosti na křižovatku Belánka. Borská byla podhodnocená z hlediska dopravy a dalším důvodem je najíždění do nového depa," shrnul důvody stavby náměstek primátora Pavel Šindelář.
Stavba vyjde na téměř 39 milionů.
FOTO: QAP.CZ